بدهی ۵۰۰ میلیون دلاری خواننده معروف پیش از مرگ

اسناد جدید دادگاه نشان می‌دهد که «مایکل جکسون» در سال ۲۰۰۹ بیش از نیم میلیارد دلار بدهی انباشته داشته است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، پرونده قضایی توسط مجریان دارایی مایکل جکسون برخی از کامل‌ترین جزئیات را در مورد مشکلات مالی فاش کرده که این خواننده برنده ۱۳ جایزه گرمی در زمان مرگ با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است.

این پرونده در دادگاه عالی شهرستان لس‌آنجلس بیان می‌کند که چگونه مایکل جکسون بیش از ۵۰۰ میلیون دلار (۳۹۵.۷ میلیون پوند) بدهی‌ به طلبکاران داشته و برخی از بدهی‌ها با نرخ بهره بسیار بالا تنظیم شده بودند.

به گزارش گاردین، پادشاه موسیقی پاپ در ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ در سن ۵۰ سالگی اندکی قبل از اینکه قصد داشت، تور کنسرت «This Is It» خود را در شهرهایی مانند لندن، پاریس، نیویورک و بمبئی آغاز کند، درگذشت. او دوز کشنده‌ای از داروی بی‌حس‌کننده قوی جراحی پروپوفول را از «کنراد موری» پزشک شخصی خود دریافت کرده بود، پزشکی که بعدها به قتل غیرعمد و چهار سال زندان محکوم شد.

در پرونده اخیر دادگاه ادعا شده است که مرگ جکسون در خانه‌اش در لس آنجلس باعث شد که بنیاد این خواننده از نظر مالی حدود ۴۰ میلیون دلار به تبلیغ‌کننده کنسرت «This Is It» بدهکار شود. این پرونده اضافه کرد که جکسون در زمان مرگ با شکایت‌هایی در خارج از کشور و در چندین ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا مواجه بود و طلبکاران بیش از ۶۵ شکایت علیه جکسون تسلیم کرده بودند که اکثر دعاوی طلبکاران به نحوی حل و فصل شده است.

قبل از تشکیل پرونده اخیر دادگاه مدیران بنیاد مایکل جکسون، یک حسابدار دولتی وضعیت مالی جکسون را تشریح کرده و به لس‌آنجلس تایمز توضیح داده که جکسون هزینه‌های گزافی را برای جواهرات خرج می‌کرد، اگرچه او همچنین آثار هنری، مبلمان و هدایایی می‌خرید و همچنین هزینه سفر و به امور خیریه کمک می‌کرد.

کسانی که قرار است از دارایی جکسون بهره‌مند شوند شامل مادرش کاترین و فرزندانش پرینس، پاریس و بلانکت هستند اما ذی‌نفعان دارایی‌های مایل جکسون به دلیل اختلاف حل نشده با سرویس درآمد داخلی ایالات متحده بر سر اظهارنامه مالیاتی فدرال در سال ۲۰۲۱، منفعت مالی از دارایی وی دریافت نکرده‌اند.

سرویس درآمد داخلی ایالات متحده استدلال کرده است که دارایی‌های این خواننده کم‌تر از میزران واقعی ارزش گذاری شده و او در مجموع بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار مالیات و جریمه بدهکار است.

جکسون در طول دوران حرفه‌ای خود بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه از آثارش را فروخت.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.