مجری مناظره‌های رودررو تغییر می‌کند؟

با توجه به حساست مناظره‌های پیش‌روی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ـ ۱۱ و ۱۲ تیرماه ـ این احتمال می‌رود که صداوسیما مجری کارشناس دیگری را برای اجرا معرفی کند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، با کشیده شدن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم، صداوسیما پس از گذشت ۱۵ سال، بار دیگر تولید و پخش مناظره‌های دونفره را در دستور کار دارد؛ مناظره‌هایی که حالا به لحاظ تاثیرگذاری در انتخاب فرد نهایی، از حساسیت بالاتری برخوردار است و از این‌رو انتظار می‌رود فردی متفاوت از مجری مناظره‌های ابتدایی کار را به دست بگیرد.

اجرای مناظره‌ها در دور اول را مهدی خسروی ـ گوینده خبر ـ بر عهده داشت که توانست از رضایت نسبی در کارش برخوردار باشد. با این همه با توجه به حساسیت موضوع و همچنین نزدیک شدنِ یکی از دو نامزد انتخابی به جایگاه رییس قوه مجریه، می‌توان این پیش‌بینی را داشت که یکی از مدیران ارشد صداوسیما که توانایی اداره مناظره‌ هم دارد، اجرای این برنامه حساس را به دست بگیرد.

دبیر ستاد انتخابات سیما در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا مجری مناظره‌ها تغییر می‌کند؟ این تغییر مجری را محتمل دانسته و در عین حال کرده است که هنوز مجری مشخص نشده است.

سازمان صداوسیما تاکنون برای چندین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساختار برنامه‌سازی مناظره بهره جسته و امسال نیز مناظرات را که از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزدها به‌شمار می‌رود، با تغییراتی در ساختار و طراحی سؤالات و با اجرای مهدی خسروی پخش کرد.

آخرین مناظره‌های رودرو و دو نفره نامزدها در تلویزیون به اواخر دهه ۸۰ برمی‌گردد که در آن زمان رضا پورحسین، از مدیران وقت تلویزیون توسط سید عزت الله ضرغامی ماموریت یافت که به عنوان مجری مناظره‌ها حاضر شود. او که در جریان مناظره‌های کاندیداهای انتخابات سال ۸۸ به چهره شناخته‌شده‌ای برای همه مردم تبدیل شد، از اجرای مجدد این مناظره‌ها در انتخابات دوره‌های بعد از ۸۸ هم استقبال کرده بود.

پورحسین درباره‌ی شاخصه‌ی اجرای موفق در مناظره این چنین گفته ‌بود: «بهترین نقش مجری مناظره، هماهنگ و هدایت کردن بحث به سوی موضوع اصلی مناظره است. البته این مسئولیت بسیار حساس و دقیق است. مجری نباید برای هدایت بحث، روند پرشتاب مناظره را کاهش دهد و بهتر است نقش ناظر را ایفا کند و خود را طرف بحث دو دیدگاه شرکت‌کننده قرار ندهد.»

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.