نخستین اثر مشترک سامی یوسف و همایون شجریان منتشر شد

قطعه موسیقی «هستی» با شعری از مولانا و خوانندگی مشترک سامی یوسف و همایون شجریان منتشر شد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، قطعه موسیقی «هستی» از آلبوم «اکستازی» (وجد) با شعری از مولانا با آهنگسازی و تنظیم ارکستراسیون سامی یوسف (خواننده، آهنگساز، ایرانی-بریتانیایی) و خوانندگی مشترک او و همایون شجریان (خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی سنتی ایرانی) به زبان‌های عربی و فارسی منتشر شد و از طریق پلتفرم‌های داخلی و بین‌المللی موسیقی قابل دسترسی است.

سامی یوسف پنج روز گذشته در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از انتشار یک قطعه موسیقی جدید با همکاری همایون شجریان خبر داده و نوشته بود: «مفتخرم به اطلاع شما برسانم که اولین قطعه به نام «هستی» از آلبوم جدیدم «اکستازی» (وجد) منتشر خواهد شد. این اثر یک همکاری فوق العاده است که مطمئنم شما هم به اندازه ما از آن لذت خواهید برد.»

یوسف و شجریان خردادماه امسال عکسی مشترک در کنار یکدیگر منتشر کردند که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر همکاری مشترک این دو هنرمند مطرح شد.

سیامک رادمنش با نام هنری سامی یوسف، خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده ایرانی-بریتانیایی است که در ترانه‌هایش به مضامین معنوی می‌پردازد. وی فرزند بابک رادمنش آهنگساز و ترانه‌سرای ایرانی است.

سامی یوسف معتقد به بین‌الملل‌گرایی اسلامی است. او از سوی مجله تایم آمریکا به عنوان «بزرگترین ستاره پاپ اسلام» و از سوی مجله گاردین انگلستان «ستاره پاپ مقدس» معرفی شده ‌است.

وی به زبان‌های انگلیسی، ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی، کردی سورانی، فارسی، اردو، مالایی و عربی و هندی و فارسی ترانه‌هایی خوانده ‌است. آلبوم‌های «المعلم»، «امت من»، «هر جا که هستی»، «سلام»، «مرکز»، «ترانه های راه» و «برکت» و تک‌آهنگ‌های و «هزاران بار»، «فلسطین جاویدان»، «هرگز فراموش نکن» و «فراموشی» از آثار این هنرمند است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.