رئیس ستاد مرکزی سعید جلیلی در آذربایجان شرقی متذکر شد؛

دومینوی دو قطبی سازی به صلاح کشور نیست

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: رئیس ستاد مرکزی سعید جلیلی در استان آذربایجان شرقی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم با اصحاب رسانه های این استان دیدار و تا حد امکان به سوالات و ابهامات آنان پاسخ داد.
◾️دو نامزد مرحله نهایی دارای جایگاه خاصی در کشور هستند
“روح الله رشیدی” در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری معمولاً از یکسال قبل برنامه ریزی می شود گفت: به دلیل سانحه هوایی هلی کوپتر حامل رئیس دولت سیزدهم، دوره جدید ریاست جمهوری در کوتاهترین زمان ممکن انجام شد.
وی با ذکر این نکته که اگر میزان مشارکت مردم در انتخابات ۸ تیر ماه بیش از ۵۰ درصد بود بسیار شیرین می شد اضافه کرد: اما مردم در نهایت بنا بر تشخیص خود به انتخاب فرد اصلح برای مَسند ریاست جمهوری خواهند پرداخت گرچه هر یک از دو نامزد راه یافته به مرحله نهایی دارای موقعیت و جایگاه خاصی در کشور هستند.

◾️نفر نخست باید ۱۵ میلیون رای بیشتر از دور

اول رای بیاورد

رشیدی در پاسخ به سوال اول خبرنگار “عصر آزادی” در خصوص حواشی فیلم منتشر شده در فضای مجازی که در آن، هوادار مسعود پزشکیان توسط افرادی که به طرفداران رقیب او منتسب می گردند مورد ضرب و شتم قرار می گیرد توضیح داد: دادستان تبریز درباره این ویدئو به اظهارنظر پرداخته و باید طبق قانون برخورد شود زیرا آقای جلیلی پای بند به عمل در چارچوب قانون است.
وی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار “عصر آزادی” درباره برنامه سعید جلیلی در رابطه با حق و حقوق مردم آذربایجان و تورک های سایر استانهای ایران هم متذکر شد: ایشان با احساسات اقوام بازی نکرده است زیرا دامن زدن به دو قطبی به مصلحت کشور نیست هر کدام از این دو نامزد که رئیس جمهور آینده خواهند شد باید با رای بالا انتخاب شوند و دوست داریم نفر نخست حداقل ۱۵ میلیون رای بیشتر از دور اول داشته باشد.
◾️ترجیح آینده کشور توسط خود مردم کلید خواهد خورد
رشیدی تاکید کرد: باید مشکلات و آسیب های منطقه آذربایجان را یافت و جهت بررسی و شفاف سازی آنها در عرصه آب، محیط زیست، کشاورزی، صنعت، گردشگری و ترانزیت از جمله نیروگاه تبریز، تثبیت دریاچه اورمیه، دیپلماسی و تجارت منطقه‌ ای، موارد را پیگیری نماییم.
رئیس ستاد سعید جلیلی در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ترجیح آینده توسط مردم کلید خواهد خورد تاکید کرد: عرصه انتخابات نیز یک انتخاب است ولی معتقد هستیم که با شرایط کنونی کشور، شخصیتی با مشخصات جلیلی مناسب تر است کمااینکه همه باید تلاش کنند تا درصد مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد و نظر آقای هم جلیلی پای کار آوردن مردمی است که در دور اول رای ندادند، تیم پزشکیان نیز تلاش کنند تا مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند.
◾️حجاب یک بحث فرهنگی است که باید بین زنان حل شود
وی با اشاره به اینکه دولت جدید مکلف است تا برای تامین مسکن مردم اقدام کرده و حق و حقوق مردم در برجام را محقق سازد خاطرنشان کرد: اما نباید تمام تمرکز دولت بر روی برجام باشد لذا ایشان هیچ ورودی به مسائل قومیتی، زبانی و هیجانی نداشته و به شدت فردی خوددار است.
عضو شورای شهر تبریز با ذکر این نکته که زنان باید در تمام تبعات جامعه همپای مردان نقش داشته باشند اظهار کرد: آقای جلیلی تنها کسی است که اجازه نداد پای خانواده‌اش به تلویزیون و فضای مجازی باز شود، و در این باره گفته‌ که حتی اگر رئیس جمهور شوم هم در کشور اسلامی، همسر یا فرزند رئیس جمهور جایگاه ویژه‌ای ندارد و همانند مردم عادی است.
رشیدی، نظر سعید جلیلی در خصوص حجاب را یک بحث فرهنگی دانست که باید بین زنان حل شود بیان کرد: این دو کاندیدا می‌ توانند با تمرکز بر مسائل اساسی جامعه ۶۰ درصد از افرادی را که در دور اول انتخاباتی شرکت نکردند جهت مشارکت در حماسه سیاسی کشور دعوت کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.