مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

توسعه پایدار روستاها در گرو افزایش رفاه روستاییان است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی توسعه پایدار روستایی را در گرو ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای ارتقای سطح زندگی و افزایش رفاه روستاییان دانست.
“حجت اله سروری” در جلسه کمیته تصویب و بازنگری طرح هادی روستاهای شهرستان اسکو، سراب و بستان آباد گفت: همه برنامه ریزی های انجام شده برای روستاها باید یک مقصد مشخص و واحدی داشته باشد تا با تعامل دستگاه های ذیربط، توسعه پایدار روستا محقق شود.
او با اشاره به اینکه شغل کشاورزی به عنوان اساس کار روستاییان مدنظر است تاکید کرد: تحقیقات میدانی کارشناسان بنیاد مسکن و مهندسان ذی صلاح در جلسات کارشناسی مورد ارزیابی قرار گرفته و آیتم هایی از جمله شغل، معیشت، ساختار اجتماعی و فرهنگی روستاها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب آذربایجان شرقی افزود: به منظور توسعه پایدار و همه جانبه روستاها، تلاش می شود زمین های کشاورزی و باغی روستاییان حفظ شده و توسعه مسکونی روستا شغل و‌ معیشت مردم را تحت تاثیر قرار ندهد.
سروری با یادآوری اینکه در کنار همه این ملاحظات، تامین زمین برای قشر جوان با حساسیت ویژه ای دنبال می شود اضافه کرد: بنیاد مسکن با توافقی که با صاحبان زمین انجام می‌دهد، بخشی از زمین های الحاق شده به روستا را برای ساخت مسکن در اختیار جوانان قرار می‌دهد.
او تاکید کرد: تلاش می شود در کنار تامین زمین مسکن، چرخه اقتصادی روستا نیز حفظ شود تا روستاییان بتوانند معیشت خود را داشته و مجبور به تَرک روستا و مهاجرت نشوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.