پزشکیان و آدینۀ سرنوشت

عصرآزادی آنلاین / بهرام آجورلو

انتخابات هشتم تیر ماه با مشارکتی ۴۰٪ و ریزش ۶۰٪ آرای شرکت کنندگان واجد شرایط، در حالی آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی را به دور دوم انتخابات و آدینۀ سرنوشت پانزدهم تیر ماه هدایت کرده که دکتر پزشکیان بیش از پیش آماج حملات سهمگین رسانه‌های فارسی خارج‌نشین قرار گرفته است. در یک کلام، تنها دغدغۀ خاطر این روزهای بانیان ائتلاف فروپاشیدهٔ جرج تاون، مسئلۀ راه یافتن قریب الوقوع دکتر پزشکیان به ساختمان پاستور است. به استناد تحلیل کارشناسانۀ دکتر محمد جواد ظریف، دیپلمات آگاه و کارکشتۀ کشور، دکترین امنیتی اسرائیل پس از فروپاشی شوروی و بلوک شرق ایجاب کرده است که سر ایران همیشه در چهارچوب یک قاب امنیتی نگه داشته شود تا همیشه ایران به عنوان خطری جهانی علیه صلح و امنیت بین‌المللی تعریف و به عنوان یک هدف مشروع ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل معرفی شود؛ برای مثال، علی‌رغم این‌که رهبری نظام جمهوری اسلامی، ضمن تقدیر از عملیات توفان الاقصی و مجاهدان فلسطینی، صراحتا اظهار فرمودند که طراحی و اجرای این عملیات هیچ ارتباطی به تهران ندارد و باز هم علی‌رغم این‌که وابستگی حماس به اخوان‌المسلمین مورد حمایت سیاسی و مالی قطر و ترکیه مشهود و اظهر من الشمس است، اما کابنیۀ جنگ نتانیاهو تعمدا ایران را عامل اصلی هفتم اکتبر معرفی می‌کند و اکنون سعی بر این دارد که با کشاندن دامنۀ جنگ به لبنان و ساحل شرقی مدیترانه و قبرس، این بار ایران را رو در روی ناتو و اتحادیۀ اروپا قرار دهد. به دیگر سخن، طی ماه‌های آینده و تا پیش از نوروز ۱۴۰۴ش از منظر بین‌المللی تهدیداتی جدی متوجه تهران خواهد بود: احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید به معنای آغاز طرح دو مرحله‌ای وی برای پایان هژمونی منطقه‌ای ایران است که دو فاز اعمال تحریم‌های اقتصادی کمرشکن و بردن پروندۀ ایران به شورای امنیت برای اعمال مکانیزم ماشه و فصل هفتم را دربرمی‌گیرد. ناگفته نماند که این سناریوی ترامپ بسیار شبیه سناریوی بوش پسر علیه رژیم بعثی صدام بود که نهایتا منجر به حملۀ ناتو به عراق و اشغال بغداد و استقرار احمد چلبی در کاخ صدام شد. دومین تهدید نیز تلاش تل‌آویو برای گسترش جنگ به لبنان و حتی درگیر کردن قبرس در جنگ با حزب‌الله است که ظرفیت کشاندن ناتو و اتحادیۀ اروپا به معرکه را دارد.

اکنون پرسش این است که نسبت و رابطۀ دکتر مسعود پزشکیان با سناریوی چلبیسم چیست؟ در جریان حوادث تب آلود و پرشتاب پس از مرگ مهسا امینی که اعتراضات اجتماعی با دخالت سرویس‌های اطلاعاتی خارجی نوعا به اغتشاشات خشن خیابانی تغییر ماهیت داد، در حالی از ائتلاف جرج تاون پرده‌برداری شد که این ائتلاف از همان ابتدا به علت عادت تک خوری مؤتلفین محکوم به شکست بود! این جریان ورشکسته که در مرحلۀ پسا جرج تاون اینک با حمایت موساد و سیا خود را یگانه آلترناتیو نظام جمهوری اسلامی تبلیغ و معرفی و اعانه جمع آوری می‌کند، پس از پایان اغتشاشات خیابانی در ایران، بنا به اذعان و اعتراف صریح خود سران ایشان، از طرح براندازی نظام جمهوری اسلامی با یکی از روش‌های گذار مسالمت‌آميز (مدل چکسلواکی) و انقلاب مخملی (مدل گرجستان) و شورش و آشوب خیابانی مأیوس گشته و حالا به امید بازگشت ترامپ و حمایت نتانیاهو، گزینۀ مخرب چلبیسم را روی میز قرار داده است!!!

چلبیسم بی‌هیچ تعارفی مدل مطلوب ورشکستگان پسا جرج تاون برای کسب قدرت است! احمد عبدالهادی چلبی که از فعالان سیاسی مخالف رژیم صدام و حزب بعث بود، سالیان سال تحت حمایت آمریکا و بریتانیا قرار داشت؛ تا این‌که در جریان تحریم‌های طاقت‌فرسای سازمان ملل علیه عراق، در چهارچوب برنامۀ نفت در برابر غذا، دولتی موقت با حمایت سیا و اینتلیجنت سرویس تشکیل داد. دولت چلبی بلافاصله پس از حملۀ ناتو به عراق و سرنگونی رژیم بعث به بغداد آمد و حکومت عراق را به دست گرفت؛ اما صورت حسابی که عراق برای به قدرت رسیدن چلبی پرداخت، ویرانی تمامی زیرساخت‌های عمرانی عراق و مرگ و معلولیت قریب یک میلیون نفر عراقی بود!!

بر اساس مدل چلبی، در حال حاضر جریان پسا جرج تاون که خود را یگانه آلترناتیو نظام جمهوری اسلامی تصور می‌کند، به گفتۀ خود سران آن، طرحی سه مرحله‌ای برای انتقال قهری قدرت تعریف و طراحی کرده است که البته بهای آن فقر و فلاکت ملت ایران و ویرانی ایران است! در گام اول این طرح سه مرحله‌ای که هم اینک کلیدواژۀ آن دکتر مسعود پزشکیان است، تحریم فراگیر انتخابات نه تنها مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را در سطح بین‌الملل مورد تشکیک جدّی قرار می‌دهد بلکه با ممانعت از رسیدن پزشکیان به ساختمان پاستور، عملا گفتمان سیاسی و فضای دیپلماتیک لازم را برای تصویب و اعمال تحریم‌های آتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران آماده می‌کند؛ خروجی این تحریم‌ها باید تشدید تضعیف اقتصادی ایران و افزایش فقر و فلاکتی باشد که زمینه را برای شورش‌های گستردۀ اجتماعی و متعاقبا ضرورت حضور و دخالت شورای امنیت فراهم کند؛ بلکه سرانجام، در مرحلۀ سوم، با حملۀ نظامی یک ائتلاف بين‌المللي تحت مجوز شورای امنیت سازمان ملل، البته به بهای فقر و فلاکت ملت و ویرانی کشور، ترامپ و نتانیاهو همان طور که آرزوی جان بولتون بود، در تهران قدرت را به ایشان تحویل دهند!!

بر مبنای آنچه گفته شد، اینک با رمزگشایی از راز تمرکز حملات تبلیغاتی سنگین رسانه‌های خارج‌نشین تحت حمایت اسرائیل بر علیه دکتر پزشکیان و تشویق به تحریم انتخابات، با یگانه هدف ممانعت از تشکیل دولت چهاردهم به ریاست ایشان که مبتنی بر برنامۀ راهبردی تنش‌زدایی بین‌المللی و رفع تحریم‌ها و خروج برجام از بن‌بست ترامپ خواهد بود، شایسته است که بار دیگر آدینۀ سرنوشت ایران را یادآور شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.