درس هایی از یورو ۲۰۲۴ 

جواد جبارزاده(مربی فوتبال): مسابقات یورو ۲۰۲۴ درس های بزرگی به فوتبال دوستان و کارشناسان و مربیانی که دنبال مسائل ریز تاکتیکی و فنی.. می آموزد.
اولین و مهم ترین مسئله ای که ذهن ما را درگیر کرده وجود بازیکنان جوان در ترکیب های اصلی تیم هاست و ازهمه مهم تر گل زدن بازیکنان جوان  که هر بیننده ای را به وجد می آورد چرا بلوغ تاکتیکی در اروپا نسبت به کشور خودمون کمتر از ۲۰ سال شده هست یاد سخن یالچین ایجنت رسمی اروپا و تیم فاینورد افتادم که در یک مصاحبه ای دو نقطه ضعف اصلی بازیکنان ایرانی را اینگونه بیان کردند که ضعف اول در تاچ اولیه ی بازیکنان ماست که منجر به کم شدن سرعت بازی میشود
دومین ضعف بازیکنان ایرانی اینکه ابتدا توپ رو دریافت می کنند سپس فکر می کنند.
وضعیت تیم ملی خودمان که مربیان تیم ملی می گویند میانگین سنی بازیکنان تیم ملی به ۲۶ سال رسیده هست ولی در ترکیبی که ما می بینم این سخن صادق نیست.
بلوغ تاکتیکی بازیکنان ما بالای ۲۳ سال هست این یک فاجعه ی بزرگ فوتبال ماست که مربیان پایه ها بازیکنان رو از لحاظ ذهنی و احساسی آماده نمیکنند به خاطر همین موقع رسیدن به بزرگسالان با چالش استرس روبه رو میشوند که منجر به افت اجرای بازیکن در سطح ملی می شود.
انتظار داریم کارشناسان با دیدن و آنالیز کردن مسابقات و ایجاد یک اتاق فکر مشکلات فوتبال ما حل بشود. فوتبال ما در سایه فوتبال اروپا گم شده هست.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.