رئیس پارک علم و فناوری استان مطرح کرد؛

بازار فروش را برای شرکتهای دانش بنیان آذربایجان شرقی هموار می کنیم

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد پارک در دولت سه ساله سیزدهم گفت: پارک و علم فناوری این استان جزو ۶ پارک سطح یک کشور است و بعد از شهرک علمی تحقیقات اصفهان، در رتبه دوم از نظر بودجه قرار دارد.
“سعید جعفری راد” در خطبه های پیش از نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود افزود: زنجیره ارزش راهبردی قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته سنگین در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی یکی از دستاوردهای مهم استان است که اولین بار در این استان توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تدوین شده و در این راستا همکاری با پارک های علم و فناوری هرمزگان، خوزستان، گیلان، مازندران و گلستان در دستور کار قرار کرفته است.
وی ادامه داد: ایجاد زمینه همکاری، ارتباط و تجاری سازی با حضور در نمایشگاه هایی نظیر ایران اکسپو، نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی، نمایشگاه صنعت خودرو و غیره از جمله مسائل مهم پارک است.
رئیس پارک علم و فناوری استان عنوان کرد: هدف از تدوین سند مذکور، بررسی همه چالش های موجود در صنعت قطعات خودرو از مرحله ایجاد زیرساخت نظیر تامین مواد اولیه و ماشین آلات تولید تا کلیه فرآیندهای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و فروش محصولات مذکور که در ایجاد ارزش افزوده نقش اساسی ایفا می‌ کند، بوده و ارائه راهکارهای مرتبط می باشد.
جعفری راد اضافه کرد: در راستای ایجاد ارتباط موثر و پایدار با صنایع مهم و حیاتی کشور و همچنین بهره‌ گیری از پشتوانه و توان علمی با شرکت های پالایش نفت بندر عباس، نفت ستاره خلیج فارس، فولاد هرمزگان و اسکله بندرگاه شهید رجایی زمینه‌ی همکاری‌های مشترک گفتگو را فراهم آوردیم.
وی متذکر شد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم در دولت سیزدهم، ایجاد قانون جهش دانش بنیان است که طبق این قانون هر شرکت صندوق ریسک‌ پذیری ایجاد کرده و به عنوان اعتبار مالیاتی آن شرکت شناخته می‌شود.
جعفری‌ راد اذعان داشت: برنامه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای حفظ و نگهداشت نخبگان، تبیین برنامه های تسهیلات مالی و زیر ساخت ها می‌باشد به نحوی که هم اکنون تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و کمک های صادراتی پارک علم و فناوری برای نخبگان عامل موثری برای نگهداشت این سرمایه های علمی شده و حتی مهاجرت معکوس از کشور هایی نظیر کانادا به ایران داشتیم.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد شرکت‌ های دانش بنیان در این استان عنوان کرد: پارک علم و فناوری با ۳۶۲ شرکت و  رشد ۲۳۵ درصدی، مفتخر است که با هدف ایجاد بازار فروش برای شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی میزان صادرات را از ۱۳ میلیون به ۲۵،۲ میلیون دلار برساند.
وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان برترین پارک در حوزه تعاملات بین‌ المللی در میان کلیه پارک‌های کشور انتخاب شده و به عنوان پارک برتر در اجرای طرح ملی گرنت فناوری در کلیه پارکهای کشور و کسب رتبه یک کشور برای تکمیل سامانه جان اقتصادی شده است.
جعفری راد با تاکید بر خودباوری جوانان در عرصه فناوری و نوآوری خاطرنشان کرد: هدف اصلی پارک، ایجاد خودباوری و ایجاد زمینه پیشرفت برای جوانان است، شناسايي و جذب نخبگان مهارتي، ترويج فرهنگ نوآوري و ارائه محصولات متناسب با بازار داخلي، ايجاد امكانات براي ارتباط با نخبگان، برگزاري دوره هاي كارآفريني، شناسايي و معرفي ايده هاي نخبگان و تامين فضای كار جرئی از وظایف پارک علم و فناوری است که این مسیر برای رسیدن به هدف اصلی، تسهیل گردد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.