نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی تاکید کرد؛

ناترازی برق کمر تولید آذربایجان را شکسته است

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید خود از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز گفت: عدم اعطای تسهیلات مکانیزاسیون از چند سال قبل، نارضایتی کشاورزان را به دنبال داشته است چرا که کشاورزان توان و تمکن مالی لازم برای خرید تجهیزات مکانیزاسیون از جمله تراکتور را ندارند.
“رضا صدیقی” ضمن تأکید بر وظایف بانک کشاورزی در حمایت از کشاورز و کشاورزی افزود: به‌ عنوان نماینده جدید مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع را تا حصول نتیجه و ارائه گزارش به کشاورزان پیگیر خواهم بود.
وی، عمده مشکل آذربایجان شرقی و تبریز را همزمان با سراسر کشور ناترازی و کمبود انرژی بخصوص در بخش برق اعلام کرد و اظهار داشت: قطعی های مکرر برق باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای تراکتورسازی و سایر صنایع کشور شده است به‌ طوری که وقتی همواره بر توسعه و افزایش تولید در صنایع مثل تراکتورسازی اصرار داریم اما در مقابل، در تأمین برق و انرژی لازم برای این امر همراهی صورت نمی‌ گیرد.
صدیقی پیشنهاد داد دولت از تولیدکنندگان بزرگی مانند تراکتورسازی برای راه اندازی نیروگاه و ایجاد زیرساخت های تولید برق با تمرکز در خود واحد و در نتیجه خود کفایی در بحث تولید انرژی حمایت های لازم را انجام دهد زیرا با این روش می توان موانع حاصل از کمبود انرژی را با همکاری دولت و بخش خصوصی و انجام سرمایه گذاری لازم حل کرد.
منتخب جدید مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مشکلات ناشی از کمبود انرژی در آذربایجان شرقی و تبریز نسبت به سایر استان‌ها نمود بیشتری داشت چرا که اکثر صنایع اصلی کشور از جمله صنعت مادر تراکتورسازی در تبریز متمرکز هستند.
وی در عین‌ حال اذعان کرد: علیرغم وجود بسیاری از موانع، عدم حمایت و همراهی لازم با تراکتورسازی، این مجموعه همزمان با سال جهش تولید با همکاری مردم گام‌های اساسی در رشد، توسعه، پایداری و تنوع‌ بخشی تولید و اشتغال برداشته، به‌ طوری که آمارهای خوشحال‌ کننده ای در تولید، صادرات، ایجاد اشتغال برای جوانان، نیروهای متخصص و دانشگاهی از این مجموعه منتشر می‌ شود که باعث غرور و افتخار تک‌ تک ماست.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.