نقش دو دختر در انتخابات ریاست جمهوری ایران

عصرآزادی آنلاین/ محمد امین خوش نیت/ روزنامه نگار در آذربایجان شرقی
حضور پررنگ اعضای خانواده و اطرافیان کاندیداها در رقابت های انتخاباتی معمولاً با حواشی و حرف و حدیث های بسیاری همراه است، در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم هم، حضور دو دختر خانم به نام های مریم و زهرا، مورد توجه رسانه ها و مردم قرا گرفت.
به همان اندازه که دختر مسعود پزشکیان، با متانت و حضور پررنگش در کنار پدر در جریان رقابت های انتخاباتی به او کمک کرد، دختر محمدباقر قالیباف با برنامه تلویزیونی خود و توجیه مغرورانه و غیرمقبول اقداماتش، تیر خلاص را بر اقبال پدر زد و به عبارت دیگر، هر دو دختر، در راه کامیابی پزشکیان گام برداشتند!
دختر پزشکیان، هرگز ادعای بزرگی و آقازادگی نکرد، اشتباهات خود را توجیه نکرد و با زبان بدنش، نیش و کنایه اش، مخاطبان و به ویژه هم قطاران و هم سالانش را آزار نداد.
اما دختر قالیباف، با چهره ای مغرورانه، مظلوم نمایی کرد، به توجیه اقدامات و ابهامات زندگی و خرید سیسمونی فرزندش از کشور ترکیه پرداخت و حتی به جای عذرخواهی و قبول اشتباهش، شاکی افشاگران آن پرونده و طلبکار مردم و رسانه ها شد.
زبان بدن دختر محمدباقر قالیباف و حرف های طلبکارانه اش، کاملاً به زیان قالیباف و سعید جلیلی و طیف اصولگرایان تمام شد و به نفع مسعود پزشکیان چرخید.
حرف ها، حرکت ها و اعمال اطرافیان کاندیداها تا این اندازه می تواند در کامیابی و ناکامی نامزدهای انتخاباتی تاثیر بگذارد و لذا نباید شعور و درک و فهم رای دهندگان را دست کم گرفت.
این جریان و این نتیجه برای همه کاندیداهای فردای انتخابات در ایران باید به عنوان عبرت و درسی بزرگ مطرح شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.