مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

توجه به بافت فرسوده روستاها موجب کاهش هزینه های الحاق می شود

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: زمین‌ های موجود در بافت فعلی روستاها که تخریب شده است، می‌ تواند با وارد شدن به چرخه توسعه، فرصت های جدیدی برای روستاییان فراهم کند.
“حجت اله سروری” در جلسه کمیته تصویب و بازنگری طرح های هادی روستایی آذربایجان شرقی افزود: دهیاران می‌ توانند با مصالحه و توافق با صاحبان زمین های موجود در بافت اصلی روستا، این زمین ها را دوباره به چرخه تولید مسکن وارد کرده و کمبودهای موجود را جبران کنند.
او با اشاره به سیاست های جمعیتی دولت برای ازدیاد جمعیت اضافه کرد: باید به تناسب این برنامه ریزی ها برای تامین نیازهای اولیه مردم از جمله مسکن نیز واره اندیشی کنیم تا زمینه اجرای موفق این طرح فراهم شود.
سروری با بیان اینکه راه توسعه روستا از مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت می گذرد تاکید کرد: کار روستا و کسب درآمد از زمین ها و باغ ها نیازمند نیروی کار و جمعیت فعال است و برای رسیدن به این مهم باید زمینه افزایش جمعیت را از طریق رشد موالید یا مهاجرت معکوس فراهم کنیم.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در تلاش است با همکاری سایر ادارات و نهادهای ذی ربط زمینه اجرای قوانین بالا دستی را فرام کرده و افزایش رفاه روستاییان را میسر کند.
شایان ذکر است در این جلسه، بازنگری طرح هادی روستاهای گلوجه، نصرت آباد، قره قوزی، گمانج سفلی و گمانج علیا تبریز و ایری سفلی جلفا مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.