مدیر تعاون روستایی استان خبر داد؛

خرید بیش از ۵۰ هزار تن گندم در سطح آذربایجان شرقی

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون که ابتدای فصل خرید است مقدار ۸ هزار و ۳۶۵ تن گندم خریداری شده که بیش از ۶ هزار تن آن به مراکز نگهداری حمل شده است.
اکبر رنجگران در گفتگو با خبرنگاران افزود: با عنایت به فصل برداشت محصولات کشاورزی خرید محصولات کشاورزی با محوریت گندم و کلزا در دستور کار سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی قرار دارد.
وی با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا از اواخر خرداد ماه توسط شبکه تعاون روستایی استان آغاز می شود اضافه کرد: خرید تضمینی محصولات راهبردی از راه های دستیابی به هدف شعار سال ۱۴۰۳ است.
مدیر تعاون روستایی استان تاکید کرد: در راستای تشویق کشاورزان به منظور ارائه محصولات خود به مراکز خرید؛ در طول سال امکانات، تسهیلات و نهاده های کشاورزی اعم از کود و سم در اختیار کشاورزان در قالب کشاورزی قراردادی، قرار گرفته است.
رنجگران با بیان اینکه در سطح آذربایجان شرقی تا ۲۳ تیرماه بیش از ۵۰ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی و شرکت غله خریداری شده است که افزایش ۹ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مشابه سال گذشته را نشان می دهد  یادآور شد: در استان ما بیشترین سطح کشت به گندم تعلق دارد و به تبع آن بیشترین بهره بردار متعلق به گندمکاران است و از آنجایی که قوت غالب کشور گندم است، این محصول استراتژیک ترین محصول کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم بحساب می آید و باید برای جلوگیری از خروج گندم از کشور تلاش نماییم لذا در این راستا، تعاون روستایی در اسرع وقت دوره آموزش را برای عاملین تشخیص و ذیحسابی برگزار و مراکز خرید را آماده کرده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.