در دیدار هیئت اجرایی خانه کارگر تبریز با مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی مطرح شد؛

کسری بودجه دولت نباید از جیب کارگران جبران شود

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: به مناسبت هفته تامین اجتماعی، دبیر و هیئت اجرایی خانه کارگر تبریز با حضور در اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اهدای لوح تقدیر، از تلاش ها و حمایت های وی از جامعه کار و کارگری و بازنشستگی تقدیر نمودند.

◾️تاخیر در دریافت حقوق، نارضایتی بازنشستگان را موجب شده است

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با ابلاغ پیام تبریک تشکیلات بزرگ کارگری آذربایجان شرقی به مناسبت سالگرد تاسیس این نهاد مهم اجتماعی گفت: ساختار سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی می تواند این نهاد مهم را از طوفان های سیاسی مصون داشته و ثبات، کارآیی و استقلال آن را تضمین نماید.
“کریم صادق زاده” افزود: اعتقاد داریم سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی و غیردولتی است که بودجه آن از طریق دریافت حق بیمه کارگران تامین می شود بنابراين اين سازمان متعلق به تمام کارگران شاغل و بازنشستگان بوده و دولت اجازه دخالت در امور آن را ندارد و نباید کسری بودجه خود را با دست کردن در جیب کارکران جبران کند.
وی از تاخیر در پرداخت حقوق تیرماه بازنشستگان کارگری سه روز تاخیر را مشکل‌ ساز عنوان کرد و یادآور شد: بازنشستگان تامین اجتماعی از تاخیر چند روزه در پرداخت حقوق تیرماه گله مند هستند و حتی یک روز تاخیر در پرداخت برای حداقل‌ بگیران مشکل‌ ساز است.
صادق زاده اضافه کرد: بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «ب» شروع می‌شود، هنوز حقوق تیر خود را نگرفته‌اند و این در حالی است که تا پیش از این، حقوق این بازنشستگان ۲۱ تیر واریز می‌ شد.
وی، کمبود بودجه و اعتبار را دلیل اصلی تاخیر در پرداخت حقوق‌ها عنوان کرد و بیان داشت: در عین حال، هنوز خبری از پرداخت یک میلیون تومان علی‌ الحساب متناسب‌سازی نبوده و ظاهراً قرار نیست تامین اجتماعی این ماه، یک میلیون تومان را به حساب بازنشستگان واریز کندکه انتظار داریم عدم پرداخت مبلغ علی الحساب سریعاً واریز شود.
صادق زاده با اشاره به اینکه کارگران و بازنشستگان تمام برنامه ریزی های مالی خود را بر اساس زمان دریافت حقوق تنظیم نموده اند و در حال حاضر تاخیر در زمان پرداخت ها عملا موجب مشکلاتی می شود خاطرنشان کرد: تاخیر در پرداخت های حقوق موجبات نارضایتی بازنشستگان را فراهم نموده است که استدعا داریم در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ نمایید تا مسئله حل گردد و قطع یقین با حضور شما مدیر توانمند این مشکل هم حل خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب گفت: کارگران و بازنشستگان برای انتخاب ایشان بسیار تلاش نمودند و با توجه به شناختی که از ایشان داریم قطع یقین بعد از تشکیل کابینه برای جامعه بزرگ کار و کارگری و بازنشستگی اقدامات خوبی را انجام خواهند داد.

◾️سازمان تامین اجتماعی یک سازمان فراجناحی برای رفاه حال کارگران عزیز است

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، گفت: به نوبه خودم از خانه کارگر تشکر ویژه ای دارم که انصافا در حل مشکلات کارگران و بازنشستگان با سازمان همکاری لازم را داشته است و با تعامل فی مابین بسیاری از مشکلات حل و فصل شده است.
“یونس دباغ صادقی پور” افزود: در خصوص زمان و نحوه پرداخت ها همیشه با برخی چالش ها با دولت ها و مجلس ها مواجه بوده ایم و برخی مداخله های جناحی هم بوده است ولی تامین اجتماعی یک نهاد فراجناحی بوده و برای حفظ آن تلاش بسیاری شده است.
رئیس سازمان تامین اجتماعی استان اضافه کرد: خارج از هر جناح باید به وظایف خود عمل کنیم برای اینکه این سازمان برای مردم بوده و باید برای آسایش مردم تلاش کنیم.
دباغ صادقی پور در خاتمه در خصوص درخواست دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیز تاکید کرد: در این خصوص نامه نگاری ها و پیگیری های لازم با مرکز صورت پذیرفته است و به زودی مسائل جاری حل و فصل خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.