"عصرآزادی" توانمندی های یک تلاشگر آذربایجانی برای وزارت نفت دولت چهاردهم را بررسی می کند؛

آیا تصدی وزارت نفت به یک آذربایجانی می رسد؟

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: این روزها زمزمه های متعددی درباره انتخاب وزیران کابینه دولت چهاردهم از طریق گزینه های توانمند روی میز به مباحث داغ مناطق مختلف کشور تبدیل شده است که همانا استفاده از اقوام و گروه های مذهبی، اصلی ترین موضوع مدنظر رئیس دولت چهاردهم خواهد بود.
در این بین، استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای نُخبگان آذربایجانی می تواند به سالها کمبود و کم کاری در حوزه نفت و انرژی پایان دهد و شنیده ها حاکی از آن است که “امید وطن خواه” به عنوان یکی از تاثیرگذاران این بخش، حائز بهترین شرایط برای وزارت نفت است.
“امید وطن خواه” متولد ۱۳۴۶ و‌ بزرگ شده تبریزِ حماسه ساز به مدت ۳۲ سال سابقه فعالیت در وزارت نفت را داشته و از مدیران مطالبه گر و مبارز با شبکه های رانت و‌فساد می باشد به طوری که شجاعت این شاگرد ستارخان و قاطعیت او در عمل، زبانزد عام و خاص است.
او در قامت رئیس ستاد “کمیته انرژی” ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان جانفشانی های بی نظیری انجام داد و با انتصاب و به کارگیری نیروهای تلاشگر در تمام استان ها، خیزش بزرگ “من به دکتر پزشکیان رای می دهم” را در قالب سایت راه اندازی و از میلیون ها نفر رای دهنده عاشق ثبت نام کرد.
به اعتقاد آگاهان حوزه اقتصادی، وطن خواه در شرایط کنونی بهترین گزینه برای تکیه بر صندلی خدمتگذاری وزارت نفت است و انتصاب او به عنوان “دکتر پزشکیانِ وزارت نفت” می تواند رتبه این وزارتخانه استراتژیک را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.
در واقع، فعالان اجتماعی و مردم آذربایجان که به عنوان استانهای تمام کننده در پیروزی دکتر پزشکیان داشتند، خواستار انتصاب وطن خواه در سمت بسیار مهم وزارت نفت هستند تا این سردار مبارزه با فساد، شبکه های رانت و فساد را در هم کوبیده و خادمی باشد برای ملتی که ۴۵ سال در انتظار چشیدن خدمتِ خدمتگذاران صادق می باشند.
علیرغم گمانی زنی هایی که برای سایر وزارتخانه های کابینه دولت چهاردهم در جریان است با توجه به کارنامه نفتی و غیرنفتی امید وطن خواه، به نظر می رسد یک مدیر آذربایجانی پرتلاش می تواند تصدی وزارت نفت را بر عهده گرفته و راه مسعود پزشکیان در تقویت رفاه در زندگی روزمره مردم را تقویت و تداوم بخشد.
وطن خواه، با ۳۲ سال سابقه فنی و مدیریتی در وزارت نفت از جمله افرادی است که با دانش و تجربه گسترده خود، توانایی هدایت و مدیریت این وزارتخانه مهم را دارد، او همچنین تحصیلات خود را در مقاطع مختلف به پایان رسانده و دکترای کسب و کار از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی – تولید از دانشگاه تبریز و مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه تبریز را در کارنامه خود دارد.
سوابق درخشان وطن خواه در سمت‌های مختلف از جمله مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت خوزستان، مشاور مدیرعامل و معاون وزیر نفت و مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی ایران، همگی نشان‌ دهنده توانمندی‌های فنی و مدیریتی اوست.
وی همچنین به عنوان مشاور مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات نفتی وزارت نفت، دبیر چهارمین المپیاد آتش‌ نشانان وزارت نفت و مجری طرح ملی سامانه کسب و کار کشور فعالیت کرده است.
وطن خواه نه تنها در حوزه‌ های فنی و مدیریتی دارای تجارب ارزشمندی است بلکه با اجرای پروژه‌ های مهمی نظیر احداث انبار نفت جدید اورمیه و طرح VRU واحد جمع‌آوری بخارات که برای اولین بار در کشور اجرایی شد، توانسته است نقش مؤثری در پیشرفت صنعت نفت ایفا نماید که این دستاوردها به طور حتم، نشان‌ از نوآوری و تعهد این نخبه تورک به ارتقای کارآمدی و ایمنی صنعت نفت کشور دارد.
ناگفته نماند تسلط وطن خواه به زبان‌های انگلیسی و تورکی و آشنایی نسبی با زبان عربی، در کنار مهارت‌های نرم‌ افزاری متعدد، او را به فردی چند بُعدی و توانمند برای مدیریت وزارت نفت تبدیل کرده و با توجه به تجارب و دستاوردهای برجسته اش، روشنفکران منطقه آذربایجان بر این باورند که وی می‌ تواند با تخصص و تعهد خود، وزارت نفت را در مسیر پیشرفت و مبارزه با فساد هدایت نماید.
بر اساس تاکید فعالان حوزه اقتصادی، انتخاب امید وطن خواه به عنوان وزیر نفت، نه تنها موجب ارتقای صنعت نفت خواهد شد بلکه نشان‌ دهنده توجه دولت چهاردهم به شایستگی و تخصص در انتخاب مدیران عالی رتبه کشور می باشد که همواره مورد تاکید رئیس جمهوری منتخب بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.