مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری استان اعلام کرد؛

استقبال ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری آذربایجان شرقی از طرح مسجد، کانون نشاط

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۶۰۰ کانون شهری و روستایی در سطح آذربایجان شرقی مجری اجرای طرح “مسجد، کانون نشاط” شدند.
“مرتضی شفیعی” در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: طرح مسجد، کانون نشاط امسال برای دومین بار در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود که این طرح عمدتاً متوجه رده سنی نوجوانان استان است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح “کادر نوجوان شهید رئیسی” بیش از ۴۰ نفر از نوجوانان کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی به اردوی آموزشی – زیارتی مشهد مقدس اعزام و بیش از ۶۰۰ کانون شهری و روستایی استان نیز مجری اجرای طرح “مسجد، کانون نشاط” شدند.
شفیعی با اشاره به اینکه خانواده‌های استان استقبال و اقبال بیشتری به برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد دارند لذا کلاس‌ها با ذائقه مخاطبان چیده شده است اضافه کرد: سعی شده است برنامه‌های تابستان شاد و با توجه اقتضای زمان و نیاز خانواده‌ها برگزار شود.
وی تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد آذربایجان شرقی بنا به شرایط محله و منطقه خود، کلاس‌ها و برنامه‌ های تابستانی اوقات فراغت را با کمک خانواده ها تدارک دیده‌ اند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی گفت: امسال در کنار برنامه‌های کانون‌های مساجد، ستاد هماهنگی کانون ها هم در قالب طرح مسجد، کانون نشاط دوره‌های سواد رسانه‌ای و دومین دوره تئاتر شبستان را با حضور هنرمندان و اساتید برجسته استانی و اعزام فعالین مسجدی به اردوهای زیارتی مشهد مقدس و قم را پیش بینی کرده است.
شفیعی با اشاره به تقارن ایام اربعین با ایام تابستان و اوقات فراغت نوجوانان اظهار کرد: امسال هم مثل سال گذشته از کانون‌های تربیت محور مساجد، کاروان‌هایی به صورت تجمیعی و جداگانه به کربلا و نجف اعزام می‌ کنیم تا در مسیر پیاده روی اربعین حسینی هم برنامه‌ هایی را اجرا کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی یادآور شد: سال گذشته کانون دخترانه دهه هشتادی رهپویان یاس تبریز به پیاده روی اربعین اعزام و در مسیر، برنامه‌ های فرهنگی و هنری اجرایی کردند که امسال هم این مهم پیش‌بینی شده است.
شفیعی تاکید کرد: کانون‌های تربیت محوری که بیشتر با کودکان و نوجوانان سر وکار دارند و یا کانون‌های فعال در حوزه تئاتر و سرود به صورت کاروان به شهرهای مقدس کربلا و نجف اعزام و تعزیه‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی، تئاتر خیابانی و اجرای سرودهای آئینی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه اختتامیه اوقات فراغت در ۱۵ شهریور برگزار می‌شود افزود: ویژه برنامه بهار نارنج در تبریز برگزار و از کانون‌هایی که به صورت شاخص فعالیت‌های گسترده‌ ای در جذب و تربیت نوجوانان و بچه‌های مسجدی داشته‌اند تجلیل خواهد شد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در تابستان امسال دوره‌های آموزشی مدیریت فرهنگی، کادرسازی و شبکه‌سازی در مساجد تداوم می‌یابد بیان کرد: حاصل این دوره‌ ها تربیت نوجوان پای کارِ مسجدی، مومن و متعهد شده که مسئولیت برنامه‌های مساجد را به دوش گرفته و اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌ دهند.
شفیعی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی یک هزار و ۴۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد دارد که از این تعداد ۷۰ کانون ویژه خواهران است خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد کانون‌های مساجد این استان روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند.
وی در خاتمه از عضویت ۷۰ هزار نفر عضو سامانه بچه‌های مسجد در سطح آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: تعداد زیادی از این اعضا در کلاس‌های کمک درسی، کلاس‌های قرآنی، هنرهای تجسمی، نمایشی، آموزش خوشنویسی، اردویی و تفریحی، ورزشی، مسابقات ورزشی طرح مسجد، کانون نشاط فعال هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.