ماحصل اظهارات سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در هفته اخیر؛

دست‌ بردار حمایت از بخش تولید آذربایجان نیستیم

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از آن دستگاه های اجرایی استان است که معمولاً اقدامات و نظارت های آن به طور مستقیم در بهبود فعالیت واحدهای صنعتی منطقه و به تبع آن، افزایش راندمان بخش تولید ارتباط دارد کمااینکه حمایت از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی سطح آذربایجان شرقی، نیازمند اقدامات جدی است.
 ۳۷۰ واحد تولیدی استان مشمول رفع تعهدات ارزی سال ۱۳۹۷
خبر اول اینکه سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳۷۰ واحد تولیدی و بازرگانی در استان مشمول رفع تعهدات ارزی سال ۱۳۹۷ هستند تاکید کرده که این واحدها تا پایان شهریور فرصت دارند تا نسبت به رفع تعهدات ارزی خود به صورت ریالی اقدام کنند.
“عبدالحمید سرتیپی” با اشاره به اطلاع‌ رسانی‌های قبلی از طریق اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت افزود: این فرصت قانونی تنها راه حل باقی مانده برای رفع تعهدات ارزی سال ۱۳۹۷ است و عدم استفاده از آن تا تاریخ مقرر، محدودیت‌هایی در فعالیت‌های تجارت خارجی این واحدها را به دنبال خواهد داشت.
او اضافه کرد: درگاه مصالحه ریالی تعهدات ارزی سال ۱۳۹۷ در سامانه جامع تجارت ایجاد شده و مشمولین رفع دیون می توانند با مراجعه به درگاه یادشده در سامانه جامع تجارت به آدرس ntsw.ir نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کنند.
به گفته سرتیپی، کارگروه بازگشت ارز صادراتی در مصوبه‌ای شرایط جدیدی را برای ایفای تعهدات صادراتی سال ۱۳۹۷ با پرداخت وجه ریالی تعیین و از صادرکنندگان درخواست کرد تا صرفا از طریق درگاه ایجاد شده در بستر سامانه جامع تجارت اقدام و از واریز وجه به هر حساب دیگری خودداری کنند و طبق این نامه، امکان تقسیط مانده تعهدات وجود ندارد.
ثبت بیش از ۴ هزار تماس تلفنی در سامانه ۱۲۴ در تیر ۱۴۰۳
خبر بعدی اینکه سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی عنوان کرده که در تیر ماه ۱۴۰۳ بالغ بر ۴ هزار مورد تماس تلفنی شهروندان از سوی کارشناسان این اداره‌کل دریافت شده است.
“عبدالحمید سرتیپی” چند روز پیش با حضور در مرکز پیشخوان پاسخگویی این اداره کل ضمن نظارت بر فرآیند دریافت، ثبت و رسیدگی به شکایت‌های دریافتی گفت: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ مهمترین پل ارتباطی صمت و مردم است. وی ادامه داد: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ با هدف ارایه خدمات باکیفیت و پرسرعت به مردم و همسوسازی مناسب‌ تر فرآیندهای کسب و کار با نیازهای شهروندان و دریافت بازخورد از ذینفعان بازطراحی و راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ با یک شکل جدید در حال فعالیت است اضافه کرد: انتقال برخط و سریع شکایات بین سازمان دریافت کننده و نهاد رسیدگی‌کننده از جمله راهبردهای این سامانه است.
سرتیپی در پایان از هم استانی ها خواست به عنوان ناظر بر بازار و جامعه اقتصادی، حضوری پر رنگ در انتقال موضوعات مرتبط با کشف تخلفات صنفی داشته ­و بدون مراجعه حضوری، موارد و شکایت خود را از طرق سایت اینترنتی۱۲۴ نیز ثبت نمایند.
صدور ۳۶۵ فقره مجوز تاسیس و توسعه واحدهای صنعتی سطح استان
دست آخر اینکه، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی حمایت از تولید داخلی از هر زمان دیگری ضروری‌تر است اعلام کرده که در سه ماهه اول امسال ۳۶۵ فقره مجوز تاسیس و توسعه واحدهای صنعتی در استان صادر شده است.
عبدالحمید سرتیپی اظهار کرد: بر این اساس ۱۹ همت یا همان ۱۹ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تاسیس یا توسعه واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی پیش بینی شده است که با تحقق اهداف یاد شده ۱۰ هزار شغل در بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه در دوران سه ساله فعالیت دولت سیزدهم حدود سه هزار و ۷۰۰ مجوز تاسیس و توسعه صنایع مختلف صادر شده است اضافه کرد: بیشترین بخش رونق اقتصادی کشور از مسیر رونق تولید است و مصمم هستیم که از فعالان عرصه سرمایه گذاری در تولید حمایت نماییم.
سرتیپی با اشاره به اینکه راه اندازی بخش حمایت از سرمایه گذاری در این اداره کل، زمینه های رفع مشکل و موانع در مسیر سرمایه گذاری است اظهار کرد: به کارگیری تمام ظرفیت های استانی و کشوری در خصوص تسهیل سرمایه گذاری، جزو برنامه های راهبردی این اداره کل محسوب می گردد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.