سفیر اندونزی در اتاق بازرگانی تبریز حضور یافت؛

روابط آذربایجان شرقی و اندونزی گرم تر می شود

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: سفیر اندونزی با حضور در اتاق بازرگانی تبریز، با نائب رئیس و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز دیدار کرد.

نایب رئیس اتاق تبریز در این دیدار با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی و مذهبی بین دو کشور ایران و اندونزی، بر لزوم گسترش مراودات تجاری بین تجار این کشور و استان آذربایجان‌ شرقی تأکید کرد.
“مسعود بنابیان” با بیان اینکه در حال حاضر حجم مبادلات تجاری بین آذربایجان‌شرقی و اندونزی چندان زیاد نیست ابراز امیدواری کرد: با روی کار آمدن دولت جدید، این همکاری ها توسعه یابد.
وی افزود: بخش اعظم واردات ایران از اندونزی در حوزه صنایع غذایی و مواد اولیه صنایع غذایی از جمله کاکائو، قهوه، نارگیل و مواد پایدار کننده طبیعی است و با توجه به اینکه آذربایجان‌ شرقی به عنوان قطب تولید شیرینی و شکلات در کشور شناخته می شود، می‌توان در این زمینه همکاری بیشتری انجام داد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی در حوزه کفش و چرم، قطعات خودرو، قیر، و صنایع دستی قطب مهم تولید کشور محسوب می شود، بر توسعه همکاری های بین المللی در این زمینه ها تأکید کرد.
وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه های بین المللی اندونزی و ایران و پذیرش و اعزام هیئت تجاری می تواند در توسعه این مبادلات موثر باشد.
سفیر جمهوری اندونزی در ایران نیز، در این نشست با بیان اینکه دومین بار است که به این استان سفر کرده است گفت: با توجه به امکانات و پتانسیل های بین آذربایجان‌ شرقی و اندونزی در زمینه های متعددی می توان همکاری های خوبی داشت.
“رونی پراسِتیو یولیانتورو” با اشاره به پتانسیل های معدنی آذربایجان شرقی، خواستار همکاری بیشتر در این زمینه شده و با بیان اینکه اندونزی، در تولید روغن پالم و قهوه فعالیت زیادی دارد افزود: آذربایجان شرقی می تواند در این زمینه از اندونزی واردات داشته باشد.

وی از برگزاری چندین نمایشگاه بین‌المللی مهم در این کشور در طول سال خبر داد و تاکید کرد: تجار و بازرگانان آذربایجان‌ شرقی می توانند با شرکت در این نمایشگاه ها، از فرصت به وجود آمده نهایت بهره را ببرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.