نقشینه های خشتی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی – علیرضا نیاکان:

مجموعه آثار خانم زهرا سلمانی نژاد مهرآبادی با عنوان نقشینه های خشتی در نگارخانه کلک خیال به نمایش گذاشته شد.

از روز جمعه پنجم مردادماه، مجموعه‌ آثار هنرمند معاصر کشورمان _سرکار خانم زهرا سلمانی نژاد مهرآبادی_ بر روی دیوارهای نگارخانه کلک خیال به نمایش گذاشته شد. وی که پیش از این با گروه نقاشان پشت شیشه ایران همکاری داشته در نمایشگاه انفرادی خود مجموعه‌ای متنوع را در مقابل دیدگان مخاطبان قرار داد. زهرا سلمانی نژاد مهرآبادی متولد ۱۳۵۱ در شهر ابرکوه یزد است و این پنجمین نمایشگاه انفرادی اوست. (لازم به ذکر است که ایشان پیش از این در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی شرکت کرده.)

در مراسم آیین گشایش این نمایشگاه، سعید رضاخان _مدیر گروه نقاشان پشت شیشه ایران_ طی برگزاری کارگاهی از تاثیر مذهب بر نقاشی پشت شیشه و امتداد خیالی سازی با تاثیرگذاری بر شمایل‌نگاری برگزار کرد. رضاخان در این ورکشاپ از رابطه میان خیالی سازی پیش از اسلام و شمایل‌نگاری پس از اسلام گفت و این دو را در یک امتداد خواند. به این نحو که شمایل‌نگاری تاثیری عمیق از خیالی سازی پذیرفته.
آیین گشایش نقشینه های خشتی در روز جمعه پنجم مردادماه از ساعت ۱۶ در نگارخانه کلک خیال برگزار شد. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه، دهم مردادماه ادامه دارد و در این مدت از ساعت ۹ بامداد تا ۲۰ پذیرای علاقه مندان به هنر است.

نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، فرهنگسرای اخلاق، طبقه دوم واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.