به همت پارک علم و فناوری استان و جهاد دانشگاهی تبریز صورت می گیرد؛

گشایش اولين مركز نوآوری قطعه سازی و ماشين آلات پيشرفته با رويكرد انرژی در آذربایجان شرقی

مركز نوآوری روز چهارشنبه با حضور مسئولان كشوری و استانی به ميزبانی جهاد دانشگاهی افتتاح می شود

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: رئيس پارک علم و فناوري آذربايجان شرقی گفت: در راستاي زنجیره ارزش راهبردی قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته، مركز نوآوري و قطعه سازی تخصصی در زمينه انرژي با همكاري جهاد دانشگاهي تبريز به عنوان اولين مركز نوآوري انرژي كشور در جهاد دانشگاهی افتتاح مي‌گردد.
“سعید جعفری راد” با بیان اینکه نوآوری و توانمندی طراحی، مهمترین مولفه برای تبدیل صنعت قطعه سازي آذربايجان شرقي به یک صنعت پویا است ادامه داد: مرز باریک میان کارخانه‌ داری و صاحب صنعت بودن همانا توانمندی طراحی، ماشین‌سازی، بهینه‌سازی و توسعه است.
وی اضافه کرد: پيشرفت در زمينه صنعت قطعه سازي صرفاً با گشودن درها به روی نوآوری و استقبال از شرکت‌های دانش‌ بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها به دست می‌آید.
جعفري راد تاکید كرد: اکنون توانایی تولید بخش قابل توجهی از قطعات و نرم‌ افزارهای خودرویی در شرکت‌های دانش‌ بنیان داخلی وجود دارد و صنایع باید بازار بزرگ و بالقوه خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند تا ضمن برخورداری از یک صنعت پویا، اقتصاد نوآور و طراح، جایگزین اقتصاد وارداتی شود.

رئيس پارک علم و فناوری استان با تاکید بر این که آذربايجان شرقي به عنوان قطب صنعتي با برخورداری از سابقه تاریخ طولانی و فرهنگی غنی، باید صاحب صنعت بومی باشد بیان کرد: فرهنگ تکیه به مونتاژ و واردات صرف، چالش‌های بسیاری را برای صنایع به وجود آورده است اما امید است با ایجاد مراکز نوآوری با رویکرد انرژی و هموار شدن راه ورود خلاقیت، صاحب صنعت بومی خود و صادرات آن شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.