بیانیه خانه توسعه آذربایجان در ارتباط با انتخاب  اعضای کابینه دولت دکتر پزشکیان

●رفع فقر زیرساخت‌ های کلانشهری تبریز ‘ارومیه’ اردبیل و زنجان منوط به توجه ملی است.
■وزرای ۳ وزارتخانه صمت’راه و شهرسازی‌ ‘تعاون’ کار و رفاه اجتماعی از شایستگان آذربایجانی باشد.
■’هرموقع فرصت عرض اندام فرزندان توانمند و خوش فکر آذربایجان در سطوح ملی فراهم شده روند توسعه کشور شتاب گرفته است.
عصرآزادی آنلاین / محمد فرج پور باسمنجی:
در آستانه تشکیل دولت چهاردهم توسط دکتر مسعود پزشکیان خانه توسعه آذربایجان با ذکر دغدغه های ملی و توجه به پتانسیل های ذی  قیمت خطه آذربایجان بیانه ای به شرح زیر صادر نمود:
▪︎بسم الله الرحمن الرحیم
●●●●●●●●●●●●●●●
خدا را شاکریم که در عصر جمهوری اسلامی ایران و حاکم بودن اراده و رأی مردم در انتخاب نمایندگان شوراها، مجلس و ریاست جمهوری، این بار در انتخابات ریاست جمهوری، فردی کاردان، متخصص و پاکدست از خطه آذربایجان مورد وثوق ملت بزرگ ایران قرار گرفت و آقای دکتر مسعود پزشکیان، به عنوان نهمین رئیس جمهور منتخب برگزیده شد. با آرزوی موفقیت برای این دولت که ان شاءلله منشاء اثرات مبارکی برای توسعه همه جانبه کشور خواهد بود.
اینک در آستانه معرفی اعضای کابینه جدید، “خانه توسعه آذربایجان” که بنا به رسالت ذاتی خود مکلف به انعکاس مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای توسعه آذربایجان و بیانگر مطالبات عمومی و کارشناسی مردم شریف منطقه است از رییس جمهور محترم و منتخب تقاضا دارد: در معرفی وزرای وزارتخانه ها، رؤسای سازمان ها، معاونین و مشاوران خود از نیروهای کاربلد، دلسوز و کارکشته منطقه آذربایجان نهایت استفاده را بنماید.
واقعیت این است که در اکثر دولت های گذشته به داشته های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آذربایجان و پتانسیل های بالقوه این  خطه تاثیر گذار اصلی در طول تاریخ ایران توجه چندانی نشده و در برخی از دولت ها از جمله دولت گذشته از مجموعه یکصد نفری وزراء ، رؤسای سازمان ها و نهادها ، مشاورین و معاونین ریاست جمهوری، سهم خطه آذربایجان یک درصد هم نبوده است.
با اذعان به اشراف کامل شخص ریاست محترم جمهوری به موضوع، رجای واثق داریم که این تنگ نظری ها در دولت جدید برچیده خواهد شد و با درایتی که از ریاست محترم جمهوری سراغ داریم،فرصت برای عرض اندام مديران توانمند و خوشفکر خطه آذربايجان که دیربازی است کشور از توان آنها در تصدي پست هاي مهم ملي در مناصب مديركلي، رياست سازمان ها و معاونت وزرا و وزارت  محروم بوده و بهره نبرده است فراهم خواهد شد.
اطمینان قلبی داریم که هم در اين دوره و هم در دوره چهارساله بعدي دولت جدید، شاهد بهره مندي كشور از توان مديريتي آذری زبانان  پاكدست، كاربلد و نوآور خواهیم بود که ضمن کمک به توسعه ، عمران و آبادانی بیشتر منطقه آذربایجان و رفع معضلات و مشکلات متعدد آن و از جمله به سرانجام رسانیدن مجموعه بزرگی از پروژه‌ های نیمه تمام، با تلاش مضاعف در رفع کمبودهای جدی منطقه در زمینه زير ساخت هاي مناسب بزرگراهی، راه آهن ، فرودگاهها، با ارائه طرح های اورژانسی در بازسازي و بهسازی صنايع مادر منطقه كه در حال فرو پاشي است و نيز رفع فقر زير ساختارهاي شهري كلانشهرهاي منطقه و از جمله كلانشهرهاي تبريز، اورميه ؛اردبيل و زنجان كه بسياري از روساي جمهور پيشين نيز بر این فقرصحه گذاشته اند، شاهد نقش آفرینی مجموعه مدیران آن، در تعادل بخشي، آمایش منطقی سرزمین و توسعه فراگیر کشور باشیم.بنابراین انتخاب وزرای ۳ وزارتخانه صمت، راه و شهرسازی‌، تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بین فرهیختگان و شایستگان آذربایجان ، خواسته مردم شریف این خطه از میهن اسلامی مان می باشد.
مجموعه خانه توسعه آذربایجان، بر این باور است که این خواسته، حداقل انتظار و مطالبه عموم مردم شریف و فداکار منطقه، از رئیس محترم جمهور منتخب و  برخاسته از خاک پاک این خطه می باشد. با امید به تحقق این خواسته، آرزوی موفقیت هرچه بیشتر برای ایشان داریم که سربلندی و موفقیت ایشان، موجب سربلندی و افتخار این خطه و شهروندان شریف آن خواهد بود.
در این راستا خانه توسعه آذربایجان ،  سازمان مردم نهادی که شخص ریاست محترم جمهور، از نزدیک با فعالیت‌ها و اهداف آن آشنا هستند، آمادگی خود را برای هر نوع همکاری با دولت جدید، درانجام رسالت سنگین مدیریت اجرایی، برای توسعه ایران اعلام می دارد.
■خانه توسعه آذربایجان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.