امام جمعه تبریز در دیدار با مدیر ستاد کانون های فرهنگی - هنری استان تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان در جهت پیشبرد اهداف دینی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار مدیر و کارکنان ستاد کانون های فرهنگی – هنری مساجد استان با تاکید بر نیازسنجی و شناخت ذائقه مخاطب به عنوان بایدهای ضروری یک کار فرهنگی گفت: کانون های فرهنگی – هنری مساجد باید کانون وحدت بین عناصر مدیریتی و اجرایی خانه های خدا بوده و فعالیت خود را به جذب حداکثری جوانان و نوجوانان معطوف کنند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل با اشاره به رسالت های مهم نیروهای فرهنگی در مقابله با آسیب ها و هجمه های موجود افزود: بچه های مسجد با پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه فرهنگی با دیگر نهادها باید از ظرفیت هنر و هنرمندان در جهت پیشبرد اهداف مذهبی و دینی استفاده کنند.
امام جمعه تبریز ضمن اشاره به تاثیر مثبت فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: این فعالیتها بیشتر بر محوریت تدوین برنامه های مختلف درحوزه برادران متمرکز بوده و امیدواریم برنامه ها و فعالیت های مربوط به حوزه بانوان نیز به شکل پررنگ تری دنبال شود.
وی خاطرنشان کرد: استعداد بالای دختران جوان و نوجوان در طرح و حل مسئله ایجاب می کند کانون های فرهنگی هنری مساجد بر روی این قشر با هر سلیقه و ذائقه ای که هستند سرمایه گذاری گسترده ای انجام دهد.
مطهری اصل با اشاره بر اینکه فعالیت کانون های فرهنگی هنری متمرکز بر مسائل، مشکلات و نیازهای جامعه بانوان باشد اضافه کرد: کانون های فرهنگی – هنری مساجد می توانند با تعلیم و تربیت دختران آگاه و فرهیخته موجب گسترش دینداری و ارزش های معنوی و الهی در بین جامعه بانوان باشند.

◾️نقش کانون‌های فرهنگی و هنری در تحقق نهضت بازگشت به مساجد موثر است

در این دیدار، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی – هنری مساجد آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: حدود ۲۷ هزار کانون مسجدی در سراسر کشور فعالیت دارند که از این تعداد بالغ بر یکهزار و ۴۵۰ کانون فرهنگی – هنری در مساجد شهری و روستایی آذربایجان شرقی در حال ارائه خدمات مختلف به جوانان و نوجوانان هستند.
مرتضی شفیعی با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی و هنری در تحقق نهضت بازگشت به مساجد افزود: در این راستا نیازمند حمایت و هدایت نمایندگان محترم ولی فقیه به عنوان رئیس شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه با اتخاذ تدابیر تحولی، شاهد پویایی کانون های فرهنگی – هنری مساجد آذربایجان شرقی طی سال های اخیر بوده ایم اضافه کرد: این مسیر ارزشمند بایستی با همت همکاران ستادی در سطح استان و بهره مندی از رهنمودهای ائمه محترم جمعه و جماعت تداوم‌ و استمرار داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.