کارشناس ارشد نفت کشور در گفتگو با "عصرآزادی" :

وزارت نفت به وزیر نفتی نیاز دارد

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: نفت و گاز منابع استراتژیک و‌ فونداسیون مالی کشور بوده و‌ قابلیت ریسک ندارند، اگر می‌توانستیم اقتصاد کشور را مستقل از درآمده نفتی کنیم که حالت ایده آل قضیه بود اما در شرایط فعلی حداقل باید از این مسیر در جهت تقویت اقتصاد ملی استفاده نماییم.
در حالی که حوزه نفت یک صنعت بسیار مهم و استراتژیک است که انتخاب یک وزیر کاردان، متخصص و آشنا به مسائل جاری بخش انرژی می تواند این صنعت را از بحران فعلی  سخت و اما موجود، نجات دهد.
برخی ها می خواهند وزیر نفت خارج از بدنه وزارت نفت باشد
رئیس کمیته انرژی ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در خصوص اهمیت انتخاب وزیر نفت به “عصرآزادی” گفت: چه بنده به عنوان رئیس کمیته انرژی و چه آقای دکتر پزشکیان به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گردن نهاده ایم  که صنعت نفت را به فردی از نفت که در این حوزه تخصص و تجربه مفید داشته باشد و از طرفی متعهد و شجاع باشد، خواهیم سپرد.
“امید وطن خواه” افزود: متاسفانه به نظر می‌ رسد برخی از جریان‌ها و افراد خاص، رئیس جمهور منتخب را تحت فشار قرار ‌می دهند تا کار به جایی برسد که ایشان متصدی وزارت نفت را از مجموعه‌ای خارج از بدنه وزارت نفت واگزار نماید که این امر با توجه به وضعیت فعلی وزارت نفت و با تمرکز بر ناترازی شدیدی که در حوزه انرژی وجود دارد تعجب آور است و به سبب این ناترازی‌ها، اگر زورشان برسد این ناترازی ها بسیار ناترازتر شده و مشکلات کشور شدیدتر خواهد شد اما قطعاً نخواهند توانست زیرا نه ما اجازه می‌ دهیم و نه آقای دکتر پزشکیان تسلیم خواهند شد.
بهتر است دوستان خارج از نفت دنبال کسی نباشند
وی با اشاره به اینکه صنعت نفت غنی از منابع انسانی است اضافه کرد: باهوشترین و تحصیلکرده ترین کارمندان دولت در مجموعه وزارت نفت هستند و رئیس جمهور کاملاً به این موضوع آگاه است و لذا قطعاً در مقابل فشارها تسلیم نخواهد شد پس، بهتر است دوستان خارج از نفت دنبال کسی نباشند.
این کارشناس ارشد نفت تاکید کرد: نفرات غیرنفتی با توجه به ناترازی شدید انرژی موجب ناترازی در حوزه منابع انسانی نیز خواهند شد و لذا نه تنها ناترازی حل نخواهد نشده و حتی تشدید خواهد شد، بلکه کارکنان نیز با هم درگیر و ناترازی منابع انسانی نیز اضافه خواهند شد.
وطن خواه در پایان گفتگوی خود با “عصرآزادی” متذکر شد: ما حق نداریم وزارتخانه ای را به افرادی خارج از آن وزارتخانه بسپاریم که این کار غیر بهره ور توهین به شعور و‌ شخصیت کارکنان تلاشگر همان وزارتخانه خواهد بود، چه به برسد به وزارت نفت که کشور روی عملکرد آن می چرخد لذا وزیر نفت حتماً باید از کارکنان و مدیران ارشد، پاکدست و شجاع نفت باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.