صعود موفق کوه نوردان ایرانی به قله کی 2

شروع صعودهای هیمالیانوردی در فصل تابستان برای کوه نوردان ایرانی با موفقیت های خوبی آغاز شده است بطوریکه سه کوه نوردی ایرانی موفق به صعود کی 2 دومین و خطرناکترین قله جهان و سه کوه نورد دیگر نیز موفق به صعود قله برودپیک شده اند.

عصرآزادی آنلاین: “سعید میرزایی” از تبریز که قبلا موفق به صعود لوتسه و ماناسلو شده بود اینبار بدون استفاده از اکسیژن کمکی توانست به قله هشت هزار و 611 متری کی 2 صعود کند.
در همین روز دو کوه نورد دیگر “محمود هاشمی” و “فرناز مقدم” نیز موفق به صعود این قله شدند و حسین مقدم دیگر کوه نورد شایسته ایران نیز که در تلاش برای صعود این قله بدون اکسیژن کمکی بود تا ارتفاع هشت هزار و 500 متری پیش رفت و بدلیل احتمال برخورد با تاریکی و جهت رعایت صعود ایمن تصمیم به بازگشت گرفت.
گفتنی است کِی۲ “K2” یا چوگوری، نام دومین قلهٔ بلند دنیا است. این قله با ارتفاع هشت هزار و ۶۱۱ متر از سطح دریا در منطقهٔ قره‌قروم در رشته‌کوه‌های هیمالیا و در شمالشرقی پاکستان قرار گرفته و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیر صعود در میان بلندترین کوه های جهان است.
شنبه ششم مرداد نیز سه کوه نورد ایرانی به نام های “فاضل کشفی، حسین ناطقی و احسان کلانتری” بدون استفاده از اکسیژن کمکی و باربر موفق صعود قله 8051 متری بروپیک در شمال شرقی پاکستان شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.