رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

افزایش ۳۴ درصدی خرید گندم در آذربایجان شرقی

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در سطح استان از ابتدای فصل برداشت تا ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ به بیش از ۲۹۵ هزار و ۷۳۵ تن رسیده که ۲۶۵ هزار و ۵۵۵ تن توسط غله و ۳۰ هزار و ۱۸۰ تن توسط تعاون روستایی خریداری شده است.
“اکبر فتحی” در گفتگو با خبرنگاران افزود: ثبت خرید ۲۹۵ هزار و ۷۳۵ تن گندم تا به امروز، افزایش ۳۴ درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۲۰ هزار و ۹۹۰ تن بود را نشان می‌ دهد.
وی با بیان اینکه در این مدت ۱۵ هزار تن بذر گندم نیز از کشاورزان استان خریداری شده است ادامه داد: میزان کل خرید گندم در آذربایجان شرقی شامل خرید تضمینی و بذری کلاً  به ۳۱۰ هزار تن رسید.
فتحی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت اضافه کرد: تعداد ۶۷ مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی فعال است و گندم تولیدی کشاورزان زحمتکش را دریافت می‌کنند.
وی در خصوص آخرین وضعیت مطالبات و پرداختی‌های گندمکاران استان نیز اظهار کرد: مجموع بهای کل گندم خریداری شده از گندمکاران استان تا به امروز ۵۲ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال است که ۸ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال در حدود ۱۶ درصد آن پرداخت شده و ۴۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال مطالبه گندم کاران است که به زودی پرداخت خواهد شد.
فتحی تاکید کرد: از مجموع سطح اراضی کشت گندم استان تاکنون‌ ۲۶۱ هزار هکتار شامل ۲۳۰ هزار هکتار گندم دیم و ۳۱ هزار هکتار گندم آبی برداشت شده و ۱۲ رقم اصلی گندم دیم و ۶ اصلی رقم گندم آبی در استان تولید می‌ شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: گندم صدرا، هشترود، باران، آذر ۲، آفتاب، کوهدشت و دهدشت برای گندم دیم و ارقام پیشگام، سالار، حیدری و میهن برای گندم آبی از جمله ارقام جدیدی هستند که به گندمکاران آذربایجان شرقی معرفی شده و بر اساس توصیه‌ های کارشناسان شناسانده شده‌ اند.
به گفته فتحی، حدود ۴۰۸ هزار هکتار اراضی دیم و ۵۸ هزار اراضی آبی به کشت گندم در سطح استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.