صادرات ترکیه در ماه جولای ۲۰۲۴ رکورد تاریخی ثبت کرد؛

تماشای همسایگان ترکیه در ربودن بازارهای صادراتی

الگوبرداری از موفقیت چشمگیر ترکیه در امر صادرات برای مسئولان اقتصادی ایران ضروری به نظر می رسد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: صادرات ترکیه در ماه جولای ۲۰۲۴ یا همان تموز Temmuz رکورد تاریخی ثبت کرد و با ۱۳،۸ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۳ رکورد تاریخ این جمهوری را شکست.
برخلاف اخبار گاهاً مغرضانه منتشر شده در رسانه های برخی از کشورهای جهان، صادرات ترکیه در ماه جولای ۲۰۲۴ با ۱۳،۸ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ۲۲ میلیارد و ۵۱۲ میلیون دلار رسید و به عنوان بالاترین میزان صادرات ماه جولای در تمام دوران این کشور ثبت گردید.
وزیر بازرگانی ترکیه در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی استان کایسری Kayseri اعلام کرد: صادرات سالانه این کشور تا ماه جولای ۲۰۲۴ به ۲۶۱،۵ میلیارد دلار رسیده و با افزایش ۳،۴ درصدی نسبت به سال قبل، رکورد تاریخ جمهوری را شکسته است.
“عمر بولات” با بیان اینکه صادرات کشور در ماه مذکور به ۲۲ میلیارد و ۵۱۲ میلیون دلار رسیده است افزود: با افتخار اعلام می‌ کنم که رکورد صادرات ماه جولای در تاریخ ترکیه را شکستیم و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۳،۸ درصد افزایش داشتیم.

◾️صنعت خودروی ترکیه در ماه جولای رکورد صادرات را شکست

این در حالی است که بر اساس داده‌های اتحادیه صادرکنندگان ترکیه موسوم به TIM، صادرات بخش خودروسازی ترکیه در ماه جولای امسال با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ۳،۱ میلیارد دلار رسیده است که بیشترین سهم در صادرات این کشور را از آن خود کرد و مجدداً رتبه اول را به خود اختصاص داد.
در حقیقت، صادرات صنعتی ۷۰،۸ درصد از کل صادرات ترکیه را در ماه جولای ۲۰۲۴ به خود اختصاص داده و صنایع خودرو بیشترین سهم را در رکورد صادرات به دست آمده توسط بخش صنعت داشته است.
به گفته کارشناسان حوزه خودرو، این بخش بیشترین صادرات خود را به ارزش ۱،۶ میلیارد دلار در ماه گذشته میلادی به کشور آلمان که بزرگترین بازار صنعت خودروسازی ترکیه است، انجام داده است.

◾️صنایع شیمیایی ترکیه دومین بخش صادرات برتر ماه جولای شد

از سوی دیگر، صادرات بخش صنایع شیمیایی ترکیه در ماه جولای با ۱۹،۴ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۳ به ۲،۶ میلیارد دلار رسیده که این بخش نیز به عنوان دومین بخش صادرکننده برتر در ماه جولای ۲۰۲۴ انتخاب شد.
بر اساس اعلام اتحادیه صادر‌کنندگان مواد شیمیایی استانبول و نیز طبق داده‌های مجمع صادرکنندگان ترکیه، صادرات این کشور در ماه جولای ۲۰۲۴ با ۱۳،۸ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۳ به ۲۲ میلیارد و ۵۱۲ میلیون دلار رسید که به عنوان بالاترین میزان صادرات ماه جولای در تمام دوران ترکیه ثبت گردید.
شایان ذکر است بر اساس این گزارش، بخش صنایع شیمیایی کشور ترکیه در ماه جولای با صادرات ۲،۶ میلیارد دلاری، جایگاه خود را به عنوان دومین بخش صادرکننده در بین تمام بخش‌ها حفظ کرده و چه خوب است موفقیت چشمگیر ترکیه در امر صادرات آنهم علیرغم مشکلات اقتصادی این کشور مدنظر مسئولان اقتصادی ایران نیز قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.