رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد؛

رَمقی برای صنعت فرش باقی نمانده است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز معتقد است حال صنعت فرش کشور در حال حاضر نامساعد بوده و اگر قدم‌ های موثری برای بهبود شرایط فعلی برداشته نشود، دیگر رمقی برای این صنعت باقی نخواهد ماند.

“احد عظیم زاده،”در کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز که با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در محل این اتاق برگزار شد با اشاره به آغاز به کار دولت جدید ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهوری جدید ایران که به مشکلات حوزه صنعت و فرش اشراف کامل دارد، برای کاهش و رفع چالش‌های موجود، تصمیمات مناسب و راهکارهای عملی ارائه دهد.
وی، توسعه روابط بین‌ المللی و رفع تحریم‌ ها را دو دغدغه اصلی مردم و فعالان اقتصادی دانست و افزود: در صورتی که این دو موضوع مهم حل شوند، بسیاری از مشکلات حوزه تجارت از بین رفته و به مرور شاهد کاهش مشکلات اقتصادی کشور خواهیم بود.
عظیم زاده ابراز امیدواری کرد: با رویکرد انعطاف‌ پذیر دولت جدید، در چهار سال آینده شاهد رونق و توسعه بخش گردشگری و صنایع دستی استانهای مستعد کشور باشیم.
رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تبریز با اشاره به برگزاری نمایشگاه دموتکس 2024 دبی اظهار داشت: علیرغم حضور گسترده نمایندگان ایران در این نمایشگاه، استقبال چندانی از فرش‌های ایرانی صورت نگرفت لذا این امر باید ریشه‌ یابی شود، چرا که در صورت تداوم شرایط فعلی، فروشندگان ایرانی جایگاه خود را به‌ طور کلی در بازارهای جهانی از دست خواهند داد.
عظیم زاده با اشاره به برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌ المللی فرش دستباف تهران در آبان ماه ۱۴۰۳ تاکید کرد: این نمایشگاه دو مشکل عمده خواهد داشت؛ از یک سو، زمان برگزاری نمایشگاه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ اعلام شده است که بدترین زمان برای برگزاری نمایشگاه به شمار می‌رود و از سوی دیگر، افزایش بی‌ رویه هزینه غرفه‌ها در این دوره از نمایشگاه قابل قبول نیست.
این تاجر بین المللی آذربایجانی بر لزوم وحدت و یکپارچگی بین اعضای اتحادیه فرش برای کاهش تعرفه‌های اجاره غرفه در این نمایشگاه تاکید کرد و خواستار اصلاح زمان برگزاری آن از ساعت ۱۵ الی ۲۳ جهت افزایش بهره‌ وری نمایشگاه و استقبال بیشتر بازدیدکنندگان شد.
شایان ذکر است در ادامه این نشست، شرکت‌ کنندگان به بیان نظرات خود در خصوص نمایشگاه بین‌ المللی تهران و همچنین مشکلات موجود در حوزه گردشگری، صنایع دستی و فرش آذربایجان شرقی پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.