طرح ساماندهی مقبره الشعرا تبریز در حال تکمیل است

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: طرح ساماندهی مجموعه تاریخی گردشگری مقبره الشعرا با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال در حال تکمیل است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، «موسی زارع» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با این میزان اعتبار عملیات سنگ فرش پیاده رو، راه اندازی آبنما، بهبود روشنایی و اجرای نورپردازی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این کارها برای رفع نواقص طرح احیای این مجموعه تاریخی فرهنگی انجام می شود، اظهار کرد: در سال گذشته با مشارکت شهرداری مناطق ۱ و ۱۰ و سازمان عمران شهرداری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای احیای مجموعه مقبره الشعرا هزینه شده است.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: در کنار ساماندهی محوطه و بهسازی این مجموعه تاریخی و توسعه معابر پیرامونی، عملیات اجرایی احداث ساختمان سوغات سرای مقبره‌الشعرا نیز با هدف حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی و معرفی سوغاتی‌های این شهر، با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال اجرا می شود.

زارع، ادامه داد: بهسازی نمای ورودی نماد مقبره الشعرا، تکمیل و بهسازی بنای مقبره خاندان قائم مقام فراهانی و توسعه فضای سبز پیرامون این مجموعه با اعتبار بیش از سه میلیارد ریال در دست اجراست.

وی با بیان اینکه مسیر دسترسی ساختمان سوغات سرا و موزه احدحسینی تا ۱۰ روز آینده تکمیل می شود، یادآور شد: ساخت سرویس بهداشتی، تکمیل آبنمای ضلع جنوبی مقبره الشعرا، نصب مبلمان شهری و تابلوهای راهنمای مسیر، تکمیل سنگفرش پیاده روهای این مجموعه تاریخی و فرهنگی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا می شود.

مجموعه فرهنگی و ادبی مقبره الشعرا مدفن بیش از ۴۰۰ شاعر بزرگ آذربایجان و ایران زمین مانند محمدحسین شهریار، خاقانی شیروانی، اسدی طوسی و قطران تبریزی است.

این مجموعه تاریخی- فرهنگی که ساخت آن به اوایل دهه ۱۳۵۰ شمسی باز می گردد، چنان محبوبیتی در عرصه فرهنگ و هنر تبریز و ایران دارد که امروزه به یکی از نمادهای گردشگری و فرهنگی آذربایجان شرقی و کشور تبدیل شده است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.