معاون پارلمانی رئیس جمهور منتخب در دیدار با نمایندکان جامعه کارگری و بازنشستگان آذربایحان شرقی تاکید کرد؛

توجه جدی دولت چهاردهم به مطالبات کارگران و بازنشستگان کشور

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی:
دولت چهاردهم در گام نخست با انتخاب وزیری شایسته از جنس کارگر بستر را برای تحقق مطالبات این قشر فراهم آورد
عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: معاون پارلمانی رئیس دولت چهاردهم در دیدار خود با جمعی از نمایندکان تشکل های کارگری، بازنشستگان، تعاونگران و کار فرمائی آذربایحان شرقی در پاسخ به درخواست آنان جهت حمایت از “علیرضا محجوب” برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای رییس مهور بر اساس وعده ای که در زمان تبلیغات انتخاباتی داده اند در تلاش است وزرای دولت چهاردهم را از بین افراد شایسته و با مشورت با گروه های مختلف به مجلس شورای اسلامی معرفی نماید و در این مسیر، چارچوب مشخص تعیین شده ای دارد.
“شهرام دبیری” با بیان اینکه نظرات قشر کارگر و بازنشسته را در این زمینه به اطلاع دکتر پزشکیان خواهد رساند اظهار داشت: جامعه کارگری و بازنشستگی کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور فعال و شبانه روزی، نقش مهمی در موفقیت دکتر پزشکیان داشتند که امیدوارم دولت چهاردهم با برنامه ریزی درست، در رفع مشکلات این قشر پاسخگوی تلاش آنها باشند.
دکتر دبیری در ۳ دهه اخیر همواره کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی و رئیس کمیته  کارگری و بازنشستگی ستاد دکتر پزشکیان در استان نیز در با تقدیر و حمایت از اقدامات رییس جمهور در انتصاب افراد شایسته برای مسئولیت های مهم دولت گفت: قطعاً یکی از  مسئولیت های مهم و حساس دولت چهاردهم “معاونت پارلمانی رییس جمهور” می باشد که نقش مهمی را در ایجاد هماهنگی دولت با مجلس شورای اسلامی دارد که خوشبختانه بر عهده فرد عالم و شایسته ای همچون دکتر دبیری قرار گرفته که در طول بیش از ۳ دهه مسئولیت علمی و سیاسی خود همواره کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است.
“کریم صادق زاده تبریزی” با اشاره به خواسته های این قشر از کشور از دولت چهاردهم افزود: ما انتظار نداریم که دولت چهاردهم یک شَبه بتواند پاسخگوی مشکلات این قشر باشد اما در گام نخست انتظار داریم با انتخاب وزیری شایسته از جنس کارگر و آشنا به امور، بستر لازم را برای تحقق مطالبات این قشر فراهم آورد.

انتخاب شایسته وزارت کار آرامش نسبی را برای کارگران و بازنشستگان رقم می زند

فعال جامعه بازنشستگی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به پیشنهاد آقای علیرضا محجوب برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از سوی بیش از یکهزار و ۲۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی سطح کشور گفت: با توجه به حساسیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتخابی شایسته برای این وزارتخانه جهت ایجاد آرامش نسبی، یک ضرورت جدی است.
“ناصر علیزاده” با تأکید بر اینکه لازم است دولت چهاردهم توجه مهمی را به خواسته های تشکلات کارگری و بازنشستگی کشور در این زمینه داشته باشد یادآور شد: انتظار داریم مطالبات این قشر در یک فضای صمیمی در جهت بهبود وضعیت معیشت، مسائل درمانی و مهمترین مطالبات این قشر مطرح و پیگیری شود.
آقای علیرضا محجوب در حوزه کارگری به یک برند جهانی تبدیل شده است
دبیر کانون کارگران بازنشسته تبریز نیز در این نشست با اشاره به اهمیت انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دکتر پزشکیان در نخستین دیدار خود با تشکلات کارگری و بازنشستگی با تأکید بر معرفی نیرویی کارآمد از جنس کارگر برای این وزارتخانه تأکید داشتند و بر همین اساس است که این تشکلات پاپیش گذاشته و آقای علیرضا محجوب که در حوزه کارگری به یک برند جهانی تبدیل شده را برای این مسئولیت معرفی کردند که امیدواریم به این خواسته در گام نخست پاسخ مناسب داده شود.
“احد اصدقی” با بیان اینکه ما با کسی رفاقت داریم که پای حرف خود بایستد افزود: کارگران و بازنشستگان، وظیفه خود را در انتخابات اخیر انجام دادند و اکنون نیز انتظار دارند رئیس جمهور منتخب با انتخاب وزیری از طبقه کارگر به وعده خود عمل کنند.
در کشورهای موفق روسای تشکلات کارگری عهده دار وزارتخانه های دخیل هستند
در این نشست صمیمی، “چنگیز قاسمی” رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی گفت: در بسیاری از کشورهای موفق، روسای تشکلات کارگری عهده دار وزارتخانه های دخیل در امور کارگران و بازنشستگان بوده اند.
“خیراله نورانی” عضو کانون عالی بازنشستگان کشور نیز گفت: انتظار داریم رئیس جمهور منتخب وعده خود را در انتخاب وزیری شایسته برای وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی عملیاتی نماید.
“بیژن قره خانلو” نماینده تعاونی های مصرف کارگری آذربایجان شرقی هم تاکید کرد: در طول سال های اخیر بخش تعاون مغفول مانده و حضور وزیری کارآمد در این حوزه یک ضرورت جدی است.
نماینده پاکبانان شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه بسیاری از مطالبات این قشر به دلایل غیرمنطقی برجای مانده است گفت: یکی از مهمترین مطالبات بحث ساماندهی نیروهای شرکتی و حذف شرکت های پیمانکاری است که متاسفانه تحقق آن با طرح داشتن بار مالی برای دولت متوقف می  شود که امیدواریم دولت چهاردهم در این زمینه دقت لازم را داشته باشد.
“غلامعلی صفری” با اعلام حمایت از آقای محجوب برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: حضور فردی از طبقه کارگر و آشنا به مسایل کارگران در این وزارتخانه می تواند فراز و نشیب های موجود در حوزه کارگران و بازنشستگان را بهبود بخشد.
شایان ذکر است پس از بحث و بررسی پیرامون نحوه انتخاب گزینه برتر جهت تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شهرام دبیری – معاون پارلمانی رئیس جمهور منتخب – با اشاره به اینکه دولت چهاردهم توجه جدی به مطالبات و خواسته های کارگران و بازنشستگان دارد تاکید کرد که برای تحقق این خواسته ها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.