رئیس پلیس آگاهی استان خبر داد

پایان آدم‌ربایی در تبریز

به گزارش عصرآزادی آنلاین، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری باند ۶ نفره آدم ربا و رهایی گروگان در عملیات ضربتی در تبریز خبر داد.

سرهنگ محمدتقی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر ربایش یکی از شهروندان شهرستان تبریز توسط افراد ناشناس بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان تلاش گسترده را برای رهاسازی فرد ربوده شده آغاز که با انجام اقدامات تخصصی سرنخ هایی از هویت متهمان و محل نگهداری گروگان در حاشیه شهر تبریز بدست آمد که در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه آن‌ها شدند.

وی ادامه داد: سپس با اخذ مجوز از مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه ۶ نفر از اعضای باند آدم‌ربا دستگیر و گروگان بدون هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی از بند آن‌ها رها و به آغوش خانواده بازگشت.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هر چند متهمان در ابتدا منکر بزه ارتکابی بودند، بنابراین در مواجهه با دلایل مستدل و مستند چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و همگی به بزه انتسابی معترف که در بررسی‌های صورت گرفته علل و انگیزه متهمان برای ربایش اختلافات مالی اعلام شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه متهمان جهت دادرسی به مرجع قضایی تحویل و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شدند، تاکید کرد: پلیس هرگز اجازه نخواهد داد مجرمان و مخلان نظم و امنیت آسایش شهروندان را برهم زنند و در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیرقانونی با هنجارشکنان برخورد قاطع خواهد شد.

لینک جعلی ابلاغیه ۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال برای شاکی تبریزی آب خورد

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از خالی شدن حساب شهروندی خبر داد که برروی پیامک جعلی ابلاغیه قضائی کلیک کرده بود و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال طی هفت فقره برداشت غیرمجاز صورت گرفته اما با تلاش افسران سایبری تمامی مبالغ برداشت شده به حساب مالباخته عودت داده شد.

سرهنگ اکبر محمدجعفری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکایت خود در خصوص خالی شدن حساب بانکی وی، در بررسی‌های اولیه مشخص شد شهروند بزه دیده برای اینکه ابلاغیه مورد نظر را مشاهده کند پس از وارد شدن به لینک دریافتی، تمامی اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد کلاهبردار قرار داده که بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ ۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال طی هفت فقره برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

وی تشریح کرد: کارشناسان پلیس فتای این استان به محض دریافت شکایت رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند که خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

وی تاکید کرد: هموطنان به هیچ عنوان برروی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی با عنوان‌های مشاهده ابلاغیه قضائی، بسته معیشتی و دریافت سود سهام عدالت کلیک نکنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: کاربران در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Fata.gov.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمایند.

دستگیری سارقان سیم و کابل برق در شهرستان میانه

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از دستگیری ۳سارق و کشف ۸فقره سرقت در عملیات ماموران پلیس خبر داد.

سرهنگ حسن رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: در راستای اجرای طرح مقابله قاطع با سارقان و در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم، کابل برق و اماکن خصوصی در سطح شهرستان، بررسی موضوع و دستگیری سارقان در دستورکار ماموران پلیس آگاهی و کلانتری‌های شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران شهرستان با انجام بررسی‌های فنی، سارقان را شناسایی کردند که پس از هماهنگی قضائی، در عملیات پلیسی دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های تخصصی به ارتکاب پنج فقره سرقت سیم و برق، سه فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان آذربایجان شرقی، فرمانده انتظامی شهرستان میانه در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ در جریان گذارند.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.