نامه سرگشاده ۹۴۷ فعال کارگری، کارفرمایی، تعاون و بازنشستگی کشور خطاب به رئیس دولت چهاردهم؛

آقای رئیس جمهور! به وعده خود در انتخاب وزیری از طبقه کارگر پای بند باشید

فعالان حوزه کارگری کشور تاکید کرده اند که ما به شما رأی دادیم نه به مشاورین شما!
عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: تعداد ۹۴۷ فعال کارگری، کارفرمایی، تعاون و بازنشستگی کشور در نامه‌ ای خطاب به رئیس جمهوری، خواستار عمل به وعده‌ها و انتخاب وزیری از جنس طبقه کارگر شدند.
در متن این نامه که به امضای ۹۴۷ فعال کارگری، کارفرمایی، تعاون و بازنشستگی کشور رسیده، آمده است: پس از دیدار بازنشستگان کارگری با جنابعالی در روز تاسوعای حسینی و تأکید جنابعالی در خصوص معرفی فردی آگاه و عالم از طبقه کارگر برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اتکا به وعده‌ شما، امیدوار شدیم که کارگری از جنس محرومین و طبقه مستضعفین انتخاب می گردد که شناخت کامل و دقیقی از وزارتخانه دارد و با روحیه و رویّه ضد فساد و مجهز به عقبه اجتماعی وسیع که تضمین کننده آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حیات خلوت هیچ جریان سیاسی کشور نشود و با اعتقاد به محافظت از حق الناس در مسند این وزارتخانه قرار می گیرد.
تشکل های کارگری کشور در ادامه این نامه تاکید کرده اند: اما با شگفتی مشاهده می کنیم که گویا در این دولت نیز لابی ثروت و قدرت این بار هم اجازه نخواهد داد طبقه محرومین سهمی از اراده کشور داشته باشند، لذا زد و بندها و معاملات گسترده و صحنه آرایی های سیاسی، رسانه ای عجیبی باعث شده است که برادر ارزشی مان آقای “علیرضا محجوب” که می‌تواند نماد حرکت به سمت تحقق عدالت در این وزارتخانه باشد، در ترکیب نهایی مورد تأیید شورای راهبری قرار نگیرد.
در این نامه خطاب به رئیس دولت چهاردهم آمده است: آقای پزشکیان! کارگران، بازنشستگان، کارفرمایان، تعاونگران و محرومین کشور به “شما” رأی دادند نه به “مشاورین شما” که امروز اختیار تام در تعیین کابینه دارند! می دانیم که هنوز فرصت هست… ما از شما می‌خواهیم به وعده خود پای بند بوده و به قول و وعده خود به کارگران عمل کنید، مگر مدام تکرار نکردید که ذِمَّتى بما اقول رهینةٌ و انا به زَعیم؟
فعالان کارگری، کارفرمایی، تعاون و بازنشستگی کشور در پایان این بیانیه عنوان کرده اند: بدانید که ما با درک شرایط سخت و پیچیده امروز و فشارهای سنگین اقتصادی، “علیرضا محجوب” را متقاعد به حضور کردیم و باور داریم او اصلح ترین فرد برای اداره این وزارتخانه با مخاطب چند ده میلیون نفری خواهد بود وگرنه مطمئن باشید فرصت سوزی برای خدمت به مردم اتفاق خواهد افتاد… منتظریم که به اولین و مهمترین وعده تان به کارگران و بازنشستگان عمل کنید.
شایان ذکر است در لیست بلند امضاکنندگان این بیانیه که امضای ۹۴۷ فعال حوزه کارگری، کارفرمائی، تعاونی و بازنشستگی کشور را در بر دارد عناوینی همچون حسن صادقی رئیس ستاد کارگری دکتر پزشکیان، پرویز نصیری معاون دبیرکل خانه کارگر و نماینده کارگران در هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی، علی خدایی نائب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار، سمیه گلپور چمرکوهی رئیس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگری و سایرین به چشم می خورد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.