مهم‌ترین ویژگی «احمد میدری»، رویکرد اجتماعی او به وزارت کار است

کارشناس و فعال حوزه کار گفت: نگاه و رویکرد اجتماعی وزیر پیشنهاد تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت چهاردهم به حوزه رفاه، مهم‌ترین ویژگی و سرمایه اوست که نگاه عمیق به این مسائل نیاز کشور است.

عصرآزادی آنلاین/ «حمید حاجی اسماعیلی» درباره «احمد میدری» که از سوی «مسعود پزشکیان» برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به مجلس معرفی شد، اظهار داشت: از میان گزینه‌هایی که برای تصدی این پست مطرح بودند، احمد میدری گزینه بهتری است؛ چرا که وی دانش خوبی در حوزه رفاه اجتماعی دارد و نسبت به دیگر گزینه‌ها شناخت عمیق‌تری نسبت به رفاه اجتماعی دارد.

وی افزود: رویکرد اجتماعی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت کار دارد، بزرگ‌ترین متیازی او است. این رویکرد دانشمندانه و عمیق است و نیاز کشور به حساب می‌آیند. کشور به افرادی نیاز دارد که بتوانند یک پشتوانه نظری برای کارهای عملیاتی خود داشته باشند.

کارشناس و فعال حوزه کار گفت: میدری در دولت دوازدهم معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون را برعهده داشت که می‌توان آن را بخش دیگری از نقاط قوت او دانست، البته در دوران معاونت وی باید خط فقر مشخص و مشکلات و خلاهای یارانه‌ها نیز برطرف می‌شد اما این اتفاق رخ نداد که حتما باید در آینده در دستور کار قرار بگیرد.

حاجی اسماعیلی درباره مسائلی که وزیر کار در دولت چهاردهم باید بر آنها تمرکز کند، گفت: تعریف خط فقر و راهکار عملیاتی برای ساماندهی فقرا که نیازمند حمایت هستند، از جمله کارهای مهمی است که در از قبل مغفول مانده و باید به آن توجه شوند. یارانه بحث مهمی در کشور است و اکثریت قریب به اتفاق جمعیت کشور آن را دریافت می‌کنند، این در حالی است که نباید این طور باشد. هدفمندسازی و برنامه عملیاتی موثر برای یارانه‌ها دیگر انتظاری است که از وزیر تعاون باید داشته باشیم. هرچند دولت سیزدهم با جایگزینی کالا به جای یارانه نقدی گام خوبی بود که در این جهت برداشت و باید دنبال شود.

وی تاکید کرد: میدری دارای دیدگاه عمیق و دانش بیشتری نسبت به گزینه‌های دیگر است. امیدواریم همین تجربه و سابقه کار در دولت گذشته کمک کند تا در صورت کسب رای اعتماد مجلس وزارت کار را واقع‌بینانه اداره کند و در عین حال یک تیم متخصص و بسیار فنی را بکار بگیرد و از آوردن افراد سیاسی به وزارت کار خودداری کند و تحت تاثیر جو سیاسی و احساسی قرار نگیرد.

حاجی اسماعیلی افزود: یکی از بخش‌های مهم در وزارت تعاون، معاونت رفاهی است. توزیع یارانه‌ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد و سطح رفاه عمومی از طریق توزیع منابع افزایش یابد.

این کارشناس حوزه کار افزود: ما در بحث تشکل‌ها نیز حرف داریم. مدتهاست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فرصتی برای ابراز قابلیت و توانایی لازم برای همراهی و همکاری در امور کشور نداشتند، باید راهی برای فعال‌سازی آن‌ها به عنوان بازوی دولت و استفاده از ظرفیتی که وجود دارد یافت شود تا مشکلات کارگری و کارفرمایی را حل کنند.

وی تصریح کرد: تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی نیز موضوعات بسیار مهمی هستند که وزیر تعاون بعدی باید به آن توجه کند. وزیر پیشنهادی اگر نتواند در این بخش درست عمل کند ناترازی که در صندوق‌ها وجود دارد گسترده‌تر خواهد شد. امیدوارم میدری با یک نگاه ملی و تخصصی در وزارت تعاون فعالیت کند.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.