لعل اباذری با «هنر هنر» در سومین آرت فیر تهران شرکت می کند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی:
مجموعه ای از نقاشی های «لعل اباذری» با عنوان «هنر هنر» در سومین آرت فیر تهران از 24 تا 26 مردادماه به نمایش در می آید.

عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ لعل اباذری گفت: در سومین آرت فیر تهران مجموعه ای از نقاشی هایم با عنوان «هنر هنر» را به نمایش می گذارم. این مجموعه در برگیرنده 14 تابلو نقاشی با تکنیک رنگ روغن است و در هر تابلو تصویری از پرچم و آثار باستانی کشور مذکور را به تصویر کشیده ام.

این هنرمند ادامه داد: هر تابلو این مجموعه به یک کشور اختصاص داده شده و در این مجموعه نقاشی هایی از کشور ایران، آلمان، اکراین، ترکیه، چین، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، امارات، هلند، انگلیس، ژاپن، مصر و عراق به نمایش در می آید.

اباذری ادامه داد: همچنین قصد دارم پس از نمایش این مجموعه در آرت فیر تهران این آثار را در سایر کشورهایی که تصویر آن ها را کشیده ام به نمایش بگذارم، در حال حاضر هماهنگی هایی لازم برای برپایی نمایشگاه در برخی از کشورها انجام شده است.

او افزود: امروزه، در دنیایی که تکنولوژی و صنعت در زندگی روزمره ما نقش بسزایی ایفا می‌کنند، اهمیت هنر و فرهنگ بیش از پیش گذشته نمایان می‌شود. هنر، به‌عنوان زبانی جهانی، می‌تواند پل‌هایی بین ملت‌ها و تمدن‌ها بسازد و ما را به اعماق تاریخ و ارزش‌های مشترک انسانی متصل کند.

او افزود: مجموعه تابلوهایی که با عنوان «هنر هنر» در سومین آرت فیر تهران به نمایش در می آیند، سفری است به دل تاریخ و فرهنگ‌های متنوع. هر تابلو، نماینده‌ای از یک کشور و تمدن خاص است که در پس آن داستان‌ها، باورها و زیبایی‌های بی‌پایانی نهفته است. این مجموعه به شما این امکان را می‌دهد تا به تماشای همبستگی و ارتباط بین کشورها و تمدن‌های مختلف بپردازید و از دریچه هنر به تفاوت‌ها و شباهت‌های فرهنگی آن‌ها پی ببرید.

این هنرمند ادامه داد: هدفم از ارائه این مجموعه در آرت فیر تهران؛جلب توجه نسل جدیدی است که درگیر تکنولوژی و صنعت هستند. پیام این مجموعه این است که هنر و فرهنگ همچنان نقش مهمی در شکل‌دهی هویت انسان ها دارد و می‌تواند آنها را به درک عمیق‌تری از دنیا و خودشان برساند. هر نقاشی در این مجموعه، نه تنها یک اثر هنری زیباست، بلکه پیامی از همبستگی، تفاهم و دوستی بین ملت‌ها را با خود به همراه دارد.

اباذری ادامه داد: از طریق این نقاشی‌ها، گویی به سفری شگفت‌انگیز در میان تاریخ و فرهنگ‌های مختلف می رویم تا ارزش‌های انسانی مشترک را گرامی بداریم. فرهنگ و هنر همواره فارغ از تفاوت‌های مان می تواند ما را به هم نزدیک‌تر کند و به ما یادآوری کنند که همه ما، جزیی از یک خانواده بزرگ انسانی هستیم.

این هنرمند افزود: در آرت فیر تهران همچنین مجموعه ای از نقاشی های خواهر دوقلویم نیز که با تکنیک مداد رنگی خلق شده اند، نیز به نمایش در می آید.

لعل اباذری متولد 1357 است و از کودکی به صورت خودآموز نقاشی کرده است. او دانش آموخته رشته هنرهای تجسمی و حقوق است و سال هاست که مجموعه آثارش را در قالب نمایشگاه های گروهی و انفرادی در ایران و برخی کشورهای جهان به نمایش گذاشته است.

به گفته برگزار کنندگان، این رویداد، اولین اکسپو رسمی هنر در ایران است که همانند رویداد های بین المللی به صورت غرفه ای برگزار می شود و بازدیدگان برای حضور از اکسپو بلیت تهیه می کنند. برگزار کنندگان پیش بینی کرده اند، که قریب به چهار هزار نفر از آرت فیر تهران بازدید کنند. آرت فیر تهران توسط گروه هنری نگارا برگزار می شود.

سومین آرت فیر تهران از چهارشنبه 24 مردادماه تا جمعه 26 مردادماه برگزار می شود. این رویداد ساعت 15 روز چهارشنبه افتتاح می شود و جمعه 26 مردادماه ساعت 21 به کار خود پایان می دهد.

سومین آرت فیر تهران در باشگاه دیپلماتیک وزرات امور خارجه تهران در اقدسیه بلوار ارتش کنارگذر ارتش خیابان نخل خیابان وزارت امور خارجه خیابان البرز باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.