بازخوانی پرونده درمانی عباس کیارستمی در گفت‌وگو با پزشکان

آئین رونمایی از کتاب «هوس قمار آخر» برگزار می‌شود

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی:

کتاب «هوس قمار آخر؛ بازخوانی پرونده درمانی عباس کیارستمی در گفت‌وگو با پزشکان» توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و به‌زودی رونمایی می‌شود.

عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ پرونده درمانی مرحوم عباس کیارستمی، کارگردان نام‌آشنای ایران و جهان، یکی از پرحاشیه‌ترین موضوعاتی بود که سال‌ها در میان جامعه پزشکی و هنری به‌عنوان دو قشر مرجع و در میان عموم مردم و علاقه‌مندان چالش‌های بسیاری را برانگیخت که هنوز نیز مورد سؤال و ابهام است.

به همین منظور انتشارات سیمای شرق اقدام به انتشار کتاب «هوس قمار آخر؛ بازخوانی پرونده درمانی عباس کیارستمی در گفت‌وگو با پزشکان» به قلم «اسماعیل رمضانی» نموده است که این موضوع مهم را از زاویه دید هفت نفر از پزشکانی که از نزدیک در جریان این پرونده درمانی از ایران تا فرانسه بوده‌اند، روایت می‌کند.

در آیین رونمایی از این کتاب که با مشارکت خانه هنرمندان برگزار می‌شود، قرار است بخش‌هایی از فیلم مستند این گفت‌وگوها برای نخستین‌بار پخش می‌شود.

در بخشی از این کتاب آمده؛

«این کتاب محملی برای پرداختن به شخصیت و جایگاه عباس کیارستمی نیست، بلکه هدف آن روایت بیماری و مرگ یک هنرمند مشهور از سوی پزشکانی است که از نزدیک در جریان این موضوع بوده‌اند. آیا این روایت هم همه ماجراست؟ خیر. گرچه همگی با مستندات سخن گفته‌اند، اما انتشار آنها به معنای تأیید گفته‌ها نیست. صرفاً روایت دیگری از ماجرای مرگ عباس کیارستمی است؛ جهت ثبت در تاریخ و قضاوتی نزدیک‌تر به واقعیت. این گفت‌وگوها همگی شش ماه بعد از مرگ کیارستمی و در زمستان ۱۳۹۵ انجام شده و بدیهی است گفت‌وگوکنندگان در آن زمان، سمت‌ها و جایگاه‌هایی داشته‌اند که هم‌اکنون ندارند.»

آئین رونمایی از کتاب «هوس قمار آخر؛ بازخوانی پرونده درمانی عباس کیارستمی در گفت‌وگو با پزشکان» یکشنبه ۲۸ مردادماه و از ساعات ۱۶ تا ۱۹ در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان، واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، بوستان هنرمندان، خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.