مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌ شرقی در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

صدا و سیما طرفدار تولید قطعات موسیقی آذربایجانی است

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌ شرقی گفت: تا به حال ۲۰ قطعه موسیقی آذربایجانی در این مرکز تولید شده است اما برنامه ریزی جهت افزایش آن به ۱۰۰ قطعه را مدنظر قرار داده ایم و طی مذاکراتی با صدا و سیمای کشور، مقرر شده تا تولیدات موسیقی آذربایجانی به تدریج انجام گیرد.
“اکبر رضایی” روز ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ در نشست هم اندیشی خود با اصحاب رسانه های آذربایجان‌ شرقی به مناسبت روز خبرنگار افزود: جبهه رسانه‌ ای استکبار شکاف برداشته و نمی‌تواند بر روی حقایق پرده بکشد و طرف ناحق تاریخ، ترس از انتشار خبرهایی که جلوه استکبار و استعمار را نشان می‌دهد دارد.
به طور متوسط سالانه بیش از ۷۲۰ گزارش خبری و تولیدی شده است
وی با اشاره به اینکه تلاشهای رسانه ای بر شفاف سازی افکار عمومی در مقابل حوادث و رفتارهای نظام سلطه تاثیر بگذارد ادامه داد: هم اکنون نیز می‌ توان در فلسطین مشاهده کرد که خبرنگارانی که با کلام و گزارش خود در دنیا تحولاتی را انجام می‌دهند از سوی رژیم اسرائیل نشانه گرفته شده و به شهادت می‌ رسند.
رضایی با ذکر این نکته که فعالیت رسانه ملی طبیعتاً نسبت به گذشته متفاوت شده است اضافه کرد: با این حال، گزارش‌ های ویژه‌ای که مدنظر صداوسیماست گزارش‌های سند محور است که به طور متوسط در سال بیش از ۷۲۰ گزارش خبری و تولیدی داشته‌ایم و هر ماه بیش از ۶۰ گزارش خبری تولید شده است.
قرار است هر ۲ ماه یکبار گزارشی از مسائل شهرستان‌ها تولید شود
وی در خصوص فعالیت‌های رسانه‌ای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شبکه استانی اضافه کرد: در زمان انتخابات نمایندگان مجلس، با اجرای ۹۸ میزگرد در بین استان‌ها مقام اول را در این حوزه به خود اختصاص دادیم.
رضایی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک هر ۲ ماه یکبار گزارشی از مسائل منطقه‌ای سطح شهرستان‌ها تولید شده و خبرنگاران درباره مشکلات شهرستان خود مطالبی را ارائه می‌دهند اظهار کرد: حدود ۶۱ درصد از مردم آذربایجان شرقی برنامه های شبکه استانی سهند را تماشا می‌کنند که این آمار تنها ۲ درصد از آمار کشوری پایین‌ تر است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه برنامه کودک و تولید و پخش محتوا برای کودکان از اهمیت بیش‌تری برخوردار است گفت: در تلاش برای تقویت برنامه کودک هستیم تا از برنامه ناز بالالار بیشترین بهره را به انجام رسانیم.
حمایت از صدا و سیما در داخل آذربایجان شرقی قابل توجه نیست
وی در خصوص ضرورت تولید برنامه‌های طنز و تقویت برنامه هایی همچون راسته کوچه افزود: در واقع، در نویسندگی ضعف داریم و نیازمند قلم توانمند و قوی برای تولید برنامه طنز هستیم تا برنامه‌های مختلف طنز، تولید شده و در این راستا نیازمند مدارسی هستیم که در تربیت طنزنویسان تلاش نمایند که نیازمند پایه کار بودن آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد است.
رضایی با ذکر این نکته که بودجه صداوسیمای مرکز آذربایجان‌ شرقی در طول یک سال نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان است بیان کرد: از بدو حضورم در این مرکز، تعداد پرسنل از ۶۸۰ نفر به ۵۷۰ نفر رسیده است لذا تعهدمان، برنامه ریزی برای پخش ۲ هزار و ۱۰۰ ساعت است و هزینه مالی برنامه سازی رادیو و تلویزیون حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد می شود.
وی با ذکر این نکته که حمایت از صدا و سیما در داخل استان قابل توجه نیست اظهار کرد: در حالی که آذربایجان شرقی یک استان صنعتی است و باید حمایت های قابل توجهی صورت بگیرد اما جالب اینکه برخی از همکاران روابط عمومی ادارات استان تمایل دارند حتی جلسات خصوصی مدیران را نیز پوشش خبری دهیم!

قائم مقام صدا و سیما یکی از پاک دست‌ ترین اعضای مرکز استان است

رضایی در خصوص سوالات خبرنگاران درباره حواشی قائم مقام صدا و سیمای مرکز استان که اخیرا نقل محافل شده است گفت: ایشان یکی از پاک دست‌ ترین اعضای صدا و سیمای استان هستند و چون به سن بازنشستگی رسیده بودند فعالیت شان در این مرکز تمام شد اما در خارج از صدا و سیما به ما ارتباطی ندارد.
وی در خصوص بحث اعلام سرقت و آدم‌ ربایی سطح آذربایجان شرقی تاکید کرد: آمار سرقت و آدم‌ ربایی همان آمار موجود قبلی بوده، ولی بخاطر اینکه اعلام عمومی شان افزایش یافته است مخاطبان احساس ناامنی می‌کنند و رسانه‌ها نقش مهمی در این حوزه دارند تا حس منفی را تضعیف و حس مثبت و آرامش تقویت نمایند.
در بخشهای نویسندگی، طنز و گردشگری هنوز ضعف‌ های زیادی داریم
رضایی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری ضعف‌ هایی داریم که همکاران در تلاش برای تولید محتوا در این راستا هستند افزود: در این رابطه مذاکراتی با اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی استان به عمل آمده که تا به حال نتیجه‌ ای از آن به دست نیامده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در بحث موسیقی یکی از نیروهایی هستم که از مشتریان قدرتمند کردن موسیقی آذربایجانی هستم خاطرنشان کرد: تا به حال ۲۰ قطعه فاخر در این حوزه تولید شده و تمام تلاشها بر این است که موسیقی آذربایجانی تولید شود، برای همین منظور با مرکز تهران صحبت‌هایی شده تا تولید موسیقی آذربایجانی را به ۱۰۰ قطعه افزایش دهیم که در طول زمان امکان پذیر است.
با ایجاد جذابیت در فرم و محتوای برنامه ها می توان به جذب مخاطب رسید
رضایی در پاسخ به دو سوال خبرنگار “عصرآزادی” که از او درباره میزان درآمد صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از محل اجاره رستوران، ورزشگاه و غیره پرسید گفت: عمده درآمدهای شبکه استانی سهند از محل آگهی هاست و بخش دیگری از آن طریق اجاره اماکن تحت مالکیت است که سالانه ۲ میلیارد تومان را شامل می گردد و البته مبلغ قرارداد با ادارات و ارگانها به حساب خزانه واریز شده و در ازای ارائه طرح های تخصصی، درصد محدودی از آن به مرکز استان تخصیص می یابد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی درباره سوال دوم خبرنگار “عصرآزادی” مبنی بر ضرورت آموزش مجریانی که اشرافیت مناسبی بر زبان تورکی نداشته و تلفیقی از فارسی را در بیانات خود ابراز می دارند نیز توضیح داد: فقط باید در برنامه های ادبی، نحوه بیان مجریان برنامه به زبان ادبی تورکی باشد اما این طور نیست که اُفت مخاطبان شبکه استانی سهند صرفاً به این دلیل باشد به نحوی که با ایجاد جذابیت در فرم و محتوای برنامه های تلویزیونی می توان به موفقیت در جذب مخاطب دست یافت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.