رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور در تبریز اعلام کرد؛

خیرین آذربایجانی پیشقراول آزادسازی زندانیان غیرعمد ایران هستند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور در سفر خود به تبریز از آزادی ۹ هزار ۳۳۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد سطح کشور طی سال گذشته با مبلغ بدهی ۱۳ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۸ هزار و ۸۷۹ نفر آنها مَرد و ۴۵۲ نفرشان زن بوده اند.
“سید اسد اله جولایی” در نشست خبری خود با اصحاب رسانه های گروهی آذربایجان شرقی که در آن هادی جلالی معاون جذب مشارکت های مردمی و روابط عمومی ستاد دیه کشور و رسول تقی پور مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند با اشاره به اینکه از شروع فعالیت ستاد دیه در رمضان ۱۳۶۹ تا به امروز ۱۷۰ هزار زندانی غیرعمد از بند آزاد شده‌اند گفت: تحقق این امر با کمک مسئولان ادوار مختلف و همراهی خیرین میسر شده است.
وی با ذکر این نکته که بابت آزادی این تعداد زندانیان، طلبکاران بیش از ۲۵ درصد بدهی خود را بخشیدند ادامه داد: در ۴ ماهه ۱۴۰۳ تعداد ۳ هزار و ۳۶۸ زندانی جرائم غیر عمد از بند حبس رهایی یافتند که ۱۷۶ نفر آنها زن بودند.
رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور اضافه کرد: ۵ نفر از این زندانیان ناشی از حوادث رانندگی، ۱۸ نفر حوادث کارگاهی، ۱۴ نفر قتل شبه عمد و غیرعمد، ۲ هزار و ۱۳۲ نفر مالی، ۹۶۱ نفر مهریه و ۲۳۸ نفر نیز برای نفقه با مبلغ بدهی ۶ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از بند زندان آزاد شدند.
جولایی با بیان اینکه ۲۹۹ زندانی جرائم غیرعمد از طریق صلح و سازش بدون پرداخت ریالی از زندان رهایی یافتند اظهار کرد: پویشی به نام هر هیئت آزادی یک زندانی غیر عمد برای ایام محرم و صفر مطرح شد که از این طریق ۸۶۲ زندانی که ۵۰ نفر آنها زن بودند از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی با بیان اینکه پرچم ستاد دیه کشور برای همه‌ پیروان ادیان الهی در اهتزاز است یادآور شد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۶۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کشور حضور دارند که بیشترین تعداد زندانی ها به ترتیب مربوط به استانهای تهران، فارس و اصفهان است.
جولایی توجه ویژه امام جمعه شهید تبریز به جشن های گلریزان را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: شهید آیت الله آل هاشم برای آذربایجان شرقی برکت بزرگی بودند و نهایت توجه را به جشن گلریزان و آزادی زندانیان غیرعمد داشتند و فقدان ایشان بسیار دشوار است.
وی با ذکر این نکته که در حال حاضر در زندان‌های کل کشور هیچ زندانی ناشی از حوادث رانندگی وجود ندارد خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب حامی اصلی ستاد دیه کشور هستند که علیرغم اینکه سال گذشته دو ماه رمضان وجود داشت در مرحله اول ۱،۵ میلیارد تومان و در مرحله دوم ۲ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کشور اختصاص دادند.

◾️اصفهان و آذربایجان شرقی استانهای پیشتاز در تعداد خیرین سطح کشور هستند

معاون جذب مشارکت های مردمی و مسئول روابط عمومی ستاد دیه کشور نیز در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: یکی از هنرمندان کشور در ۴ ماهه‌ سال‌ جاری مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق فالوورهای صفحه اینستاگرامی خود جمع اوری کرده بود که از طریق این اقدام خیرخواهانه، ۱۱۰ زندانی در روز عاشورای امسال آزاد شدند.
“هادی جلالی” افزود: در استان آذربایجان شرقی از طریق هزینه‌ های مراسم ترحیم یکهزار و ۵۰۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد طی سال‌های اخیر آزاد شدند که ۵ هزار و ۵۰۰ خیر شناسنامه دار آذربایجانی به صورت مستمر به این ستاد کمک می‌ کنند.
وی، استان‌های اصفهان و آذربایجان شرقی را پیشتاز در تعداد خیرین سطح کشور دانست و اضافه کرد: خیرین آذربایجان شرقی پیشقراول آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ایران هستند و به همراه اصفهانی ها، بیشترین کمک ها را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هزینه می کنند.
شایان ذکر است در پایان این نشست، خبرنگاران رسانه ها به طرح سوالات خود پیرامون وضعیت آذربایجان شرقی در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پرداختند و رسول تقی پور مدیر ستاد دیه این استان به آنها پاسخ داد و عنوان گردید که در چند سال اخیر در منطقه آذربایجان نسب به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد فرهنگ سازی شده تا هزینه قابل توجه هیات‌ های مذهبی، هزینه تاج گل، ولیمه و غیره برای این کار اختصاص یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.