آذربایجان شرقی به استانداری کاردان ‘ شایسته ‘ مجرب با چهره ملی نیاز دارد

■همه یکصدا با کار شبانه روزی و مطالبه گری بدنبال توسعه بیشتر آذربایجان باشیم.
عصرآزادی آنلاین / سرویس سیاسی:
خانه توسعه آذربابجان  میزبان جمعی از جوانان تحصیل کرده و فعال حوزه های مختلف علمی’فرهنگی و اجتماعی تبریز بود.
عصرآزادی آنلاین – محمد فرج پور باسمنجی؛ در این نشست صمیمانه که جمعی از جوانان طیف های مختلف با سلایق گوناگون حضور داشتند نزدیک به ۳ ساعت مباحثات مختلف بویژه مسایل مربوط به بایدها و نبایدها در توسعه منطقه به بحث گذاشته شد و دکتر محمد علی  سبحان اللهی استاندار اسبق صبورانه سخنان این قشر مطالبه گر و پرشور را گوش داد.
در این‌نشست حاضران‌ مواردی از قبیل علت کم‌توجهی به ظرفیت‌های توسعه ای استان از طرف مرکز،مشکلات سرمایه گذاری بخش خصوصی ، لزوم توجه  بیشتر به مسائل محیط زیست استان ‘نقش آفرینی بیشتر در بدنه اجرایی مدیریتی و کارشناسی ‘توجه به فناوریهای نوین و همچنین سهم خواهی از دولت چهاردهم و لزوم بکار گیری جوانان و نخبگان تحصیلکرده و آماده بکار در بدنه کارشناسی ادارات…. مورد بحث و بررسی قرارگرفت و در خصوص انتظارات  از دولت چهاردهم  در توجه بیشتر به  توسعه آذربایجان و رفع بخشی از مشکلات این خطه و جبران‌کاستی های گذشته را خواستار شدند.
حاضران از خانه توسعه آذربایجان بعنوان یکی از سمن های مهم در انعکاس مشکلات منطقه یاد کرده و خواستار  پیگیری  طرح مشکلات منطقه  و حضور بیشتر کاربلدان و شایستگان آذربایجانی در بدنه دولت شدند.
جوانان همچنین   آمادگی خود را جهت همکاری با برنامه های توسعه ای خانه اعلام‌کردند.عدم انسجام بین مدیران استاتی و نمایندگان ،وجود تبعیض در تخصیص امکانات اعتباری به این مناطق، جولان مدیران غیربومی ‘خالی شدن بدنه کارشناسی از ادارات ‘ عدم همگرایی بین نخبگان تبریز ومدیران محلی،عدم‌بها دادن به جوانان و بانوان‌در اتاق های فکر از دیگر مواردی بود که مطرح شد.
در این جلسه دکتر سبحان‌اللهی ضمن خوشامد گویی و اظهار خوشحالی از حضور جوانان و نخبگان استانی در دعوت خانه با اشاره به رسالت خانه توسعه بعنوان نهاد غیر سیاسی وظیفه عمده آن را  نه اجرائی بلکه وظیفه مطالبه گری و پیگیری  نیاز های منطقه  از مقامات محلی و ملی عنوان کرد.وی گفت :امکانات  و بخشی از ظرفیتهای ایجاد شده در استان عمدتا با مطالبه گری حاصل شده است. جوانان حاضر  با نقش آفرینی بیشتر می توانند  در این مسیر با نظرات خود خانه را همراهی کرده و خانه آماده استفاده و استقبال از این‌نظرات سودمند است.
دکتر سبحان اللهی با اشاره به همکاری خانه توسعه با سمن های محتلف از جمله فعالان  محیط زیست ‘آمادگی کامل خانه را در جهت همکاری بیشتر با تشکل های مردمی اعلام و اضافه کرد در ایران امروز در نبود احزاب’ سمن ها بهترین روش مطالبه از دولتمردان در جهت توسعه مناطق است.وی اضافه کرد سمن ها به شرطی موفقیت خواهند داشت که منافع عموم فدای منافع شخصی نشود و هر کسی که عشق به توسعه ایران و آذربایجان دارد میتواند از طریق سمن ها پیگیر این امور باشد و همه ما برای توسعه و پیشرفت کشور و آذربایجان عزیز ‘حساس و باید انجام وظیفه کنیم‌و بجاست جوانان امروز این راهی را که ما از سال ۸۴ شروع کرده ایم ادامه دهند.وی توصیه به کار جهادی و عاشقانه’مطالعه ‘مطالبه و پیگیری و حضور موثر  در تشکل های مردمی را ضروری خواند و از ایجاد کمیته جوانان خانه استقبال نمود.وی گفت: اولین‌حکومت تاسیس شده در ایران حکومت ماد ها بود که در آذربایجان‌ بودند لذا ایرانیان اصیل همین آذربایجانی ها هستند و نباید مسائل قومیتی را بیشتر برجسته نمود.
وی گفت: اکنون‌که انتخابات تمام شده و دولت چهاردهم دکتر پزشکیان مستقر شده رقابت تمام است و همه جناح های استان حتی رقیبان‌دکتر پزشکیان هم‌برادران‌ما هستند و ما باید یک صدا توسعه استان را بخواهیم‌و دنبال کنیم و ما در خانه در مورد کابینه پیشنهاد هایی مشورتی را ارائه داده و بازهم خواهیم داد تا از حضور دکتر پزشکیان در صدر قوه مجریه  که با مشکلات استان‌ بیشترآشناتر است استفاده کنیم و در مورد نصب استاندار معتقد به حضور فردی ملی و کار بلد و شایسته در استان هستیم فردی توانمند و کارکشته و عاشق کار و تلاش شبانه روزی’ تا با کمترین مشکل
بتواند طر ح ها را با هماهنگی مدیران ملی و محلی جلو ببرد. تا بخشی از مشکلات گذشته  مرتفع شود.وی در پایان‌خواستار حضور بیشتر جوانان نخبه و ادامه راه توسعه توسط نسل جدید  و نخبگان شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.