مدیرعامل یک شرکت آذربایجانی از موفقیت در ساخت دستگاههای صنعتی خبر داد؛

ساخت دستگاه بیل بریکر توسط جوانان دانش‌ بنیان تبریزی

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: متخصصان یک شرکت دانش‌ بنیان در تبریز دستگاه مهم تخت کننده موسوم به “بیل بریکر” Bill Breaker را که کاربرد گسترده‌ ای در صنعت کاغذسازی دارد طراحی و تولید کردند.
در حقیقت، شرکت طراحی و ماشین سازی شیمی پژوهش صنعت تبریز اولین شرکت ایرانی است که یکی از محورهای اصلی فعالیت خود را به طور تخصصی در شاخه ایجاد، انتقال و توسعه تکنولوژی های صنعت کاغذ و مقوا قرار داده و اکنون به یک موفقیت بزرگ دست یافته است.
بیل بریکر ساخته‌ شده در شرکت دانش‌ بنیان شیمی پژوهش صنعت تبریز برای باز کردن بیل‌های پرس شده و سورتینگ ناخالصی‌های کاغذ باطله استفاده می‌ شود.
سوراخ‌ های درام این دستگاه ناخالصی‌های کوچک مانند شن و ماسه و کانوایر سورتینگ ناخالصی‌ های بزرگ را می‌تواند در کاغذ باطله در شرایط خشک حذف کند.
این دستگاه ۳ متر قطر و ۹ متر طول دارد و از مزایای آن می‌ توان به‌ صرفه جویی در نیروی کار و فضای کاری، حذف ناخالصی‌های سبک و سنگین به‌ صورت خشک، کاهش نرخ سایش در تجهیزات خمیرسازی، کاهش هزینه‌ های تعمیر و نگهداری در تجهیزات پایین‌ دستی و افزایش کیفیت خمیر و کاغذ اشاره کرد که علاوه بر ارتقای راندمان تجهیزات خمیر و کاغذ، راندمان ظرفیت تولید کاغذ را نیز افزایش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت شیمی پژوهش صنعت تبریز گفت: نخستین نمونه بیل بریکر به سفارش یک شرکت کاغذسازی در استان خوزستان با حدود ۵۰ درصد قیمت مشابه خارجی آن ساخته‌ شده است.
“یحیی حبیب زاده” افزود: سازندگان خارجی این دستگاه مهم، چین و برخی کشورهای اروپایی هستند که در صورت تولید داخل آن و قطع واردات، سالانه تا ۵۰۰ هزار دلار صرفه‌ جویی ارزی می‌تواند به همراه داشته باشد.
شایان ذکر است شرکت دانش بنیان شیمی پژوهش صنعت تبریز افتخار صادرات تولیدات خود در کوتاهترین زمان را داشته و توانسته است ماشین آلات پیشرفته و به روزترین تکنولوژی ها را در قالب راه حل جامع موسوم به Total Solution در اختیار تولیدکنندگان محصولات کاغذسازی (سلولز) داخل کشور قرار دهد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.