رئیس مؤسسه تحقیقات فنی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز تاکید کرد؛

ایران با کشاورزی دقیق جهان فاصله زیادی دارد

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز گفت: ظرفیت‌های بالقوه‌ ای در تراکتورسازی وجود دارد که به دلیل عدم شناخت کافی نهادها و مسئولان مرتبط از این پتانسیل غافل شده‌ایم که در صورت استفاده و بهره‌ مندی از آن می‌ توان کشاورزی ایران را به سمت استانداردهای جهانی سوق داد.
“حسین دهقانی سانیج” مشکل و چالش عمده کنونی صنعت کشاورزی را استفاده بی‌ رویه نهاده‌ها از بذر و کود تا انرژی دانست و افزود: این چالش بخصوص در مورد انرژی را تک‌ تک ما طی امسال به‌ وضوح لمس کردیم که بهره‌ مندی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تولیدی و علمی تراکتورسازی می‌ تواند کشاورزی و این صنعت را در رفع این موانع و چالش‌ها بسیار همراهی کند.
وی، تأثیر تراکتورسازی در حوزه‌های اقتصادی و زیست‌ محیطی بخش کشاورزی را نیز غیر قابل انکار اعلام کرد و از تراکتورسازی خواست تا با تمرکز در تنوع‌ بخشی تولیدات بخصوص در بحث ادوات کشاورزی ایران را به سمت کشاورزی مدرن و مکانیزه هدایت نماید.
دهقانی ضمن یادآوری وجود تفاهم‌ نامه بین دو مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و تراکتورسازی تأکید کرد: تحقیقات فنی و مهندسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد تا با هم‌ افزایی تراکتورسازی رونق و توسعه کشاورزی پایدار را ممکن سازد.
این مقام مسئول در بخش کشاورزی کشور اذعان کرد از توانمندی‌ها، خلاقیت، نوآوری، طراحی‌ها و توان مهندسی موجود در تراکتورسازی خبر نداشته و باید از این قابلیت‌ها به نحوی احسن در جهت توسعه ایرانی آباد استفاده گردد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.