شهرداری تبریز از مجموعه‌داران خصوصی حمایت می‌کند

شهردار تبریز گفت: شهرداری و شورای اسلامی از مجموعه‌داران بخش خصوصی در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری این شهر و آذربایجان حمایت می‌کند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، «یعقوب هوشیار» در مراسم افتتاح کافه موزه گرامافون، افزود: مجموعه داران با گردآوری آثار قدیمی و تاریخی، اصالت، فرهنگ و تاریخ این خطه و کشور را حفظ و زنده نگه می‌کنند.

وی اظهار کرد: این افراد حلقه رابطی برای آشنایی بخش عمده‌ای از جامعه به خصوص کودکان، نوجوانان و قشر جوان با میراث فرهنگی و تاریخ فراهم می کنند و موجب معرفی صحیح تاریخ کشورمان به نسل‌های آینده می شوند.

شهردار تبریز گفت: با توجه به تملک و آغاز طراحی باغ‌موزه برق‌لامع و به منظور تسهیل دسترسی و آشنایی مردم با مجموعه‌های تاریخی، نمایشگاه‌های دائمی مجموعه‌داران در این باغ‌موزه برپا می‌شود.

هوشیار، ادامه داد: مجموعه کافه موزه گرامافون متعلق به «رحمان‌زاده» از مجموعه داران تبریز با موضوع تلفن، تلگراف و گرامافون و وسایل ارتباطی در گذشته، بیانگر تاریخ استفاده از این ملزومات ارتباطی در دوره‌های گذشته است.

وی یادآور شد: این کافه موزه در ۲ طبقه با زیربنای ۵۰۰ مترمربع شامل مجموعه‌های فاخر و ارزشمند تلفن‌های آنتیک، گرامافون، ظروف قاجاری، ظروف قدیمی، دوربین‌های عکاسی و نقشه‌برداری چرخ‌ های خیاطی و ساعت‌های قدیمی است.

شهردار تبریز با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای نمایش آثار مجموعه‌داران در باغ‌موزه برق لامع گفت: به منظور تسهیل دسترسی اقشار مختلف جامعه به ظرفیت‌های مجموعه‌داران تبریزی، شهرداری تبریز آماده دریافت پیشنهادات این افراد برای برپایی نمایشگاه‌های دایمی در مجموعه های تحت پوشش خود است.

کافه موزه گرامافون واقع در سه‌راهی گلباد، کوچه شهریار، پلاک ۴ واقع شده و آماده میزبانی از شهروندان است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.