چهارمین دوره جشنواره اتفاق با معرفی تشکل های برتر به کار خود پایان داد؛

آذربایجان شرقی ۲۵ سمن برتر خود را شناخت

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: چهارمین دوره جشنواره اتفاق آذربایجان شرقی با تجلیل از فعالان ۲۵ سازمان مردم نهاد برتر موسوم به NGO به کار خود پایان داد و طی آن موسسه مردم نهاد “آتیه ساز سهند تبریز” به دبیری وحید پوررضوی حائز رتبه اول شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه این جشنواره در دانشگاه تبریز گفت: در سطح استان آذربایجان شرقی ۳۳۰ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعالیت می کنند که از این تعداد ۲۵۶ سمن مجاز به شرکت در جشنواره اتفاق بودند.
“امیر تقی زاده” افزود: مرحله اول این جشنواره به صورت استانی برگزار شد و از ۲۵ سمن برتری که در زمینه فعالیت خود توانمند بودند توسط هیئت داوران ارزیابی شده و با هدایای نقدی به ارزش ۱۰ میلیون تومان مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی با اشاره به عمق عظمت و ابهت واژه شهید و خیّر که از جان و مال خود می گذرند اضافه کرد: فعالان سازمان های مردم نهاد یا همان سمن ها نیز در اوج جوانی از جان و مال و وقت خود می گذرند تا در این حوزه فعالیت کنند.
تقی زاده تاکید کرد: در طول تاریخ مسائل و مشکلات بسیاری در جامعه از طریق سازمان های مردم نهاد و فعالان داوطلب رفع شده است که در زمان وقوع ویروس کرونا و بلایای طبیعی، این موارد را مشاهده کردیم.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ابراز کرد: در آذربایجان شرقی ۲۳۶ سمن در حوزه اجتماعی، ۳۶ سمن در حوزه فرهنگی، ۳۶ سمن در حوزه اعتقادی – مذهبی و ۲۲ سمن در حوزه علمی – پژوهشی در ۱۶۴ زیرشاخه به فعالیت می پردازند.
وی با بیان اینکه نمایشگاهی از دستاوردهای سمن های شرکت کننده در جشنواره به مدت سه روز در دانشگاه تبریز برپا شده است یادآور شد: به زودی با استفاده از ظرفیت تمام سمن های استان، نمایشگاهی در سطح شهر تبریز با اجرای برنامه های مفرح و شاد برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است در ادامه این مراسم، تعدادی از دبیران سمن های برگزیده با بیان دیدگاه ها و نظرات خود از معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تقدیر نموده و از فعالیت در این عرصه اظهار خشنودی کردند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.