رونق حوزه کشاورزی افغانستان با تراکتورهای ایرانی صورت گرفت؛

نامگذاری میدان اصلی هرات بنام صنعت تراکتورسازی تبریز

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: طی مراسمی با حضور مقامات دو کشور ایران و افغانستان، میدان اصلی بلوار شهر هرات به نام تراکتورسازی تحت عنوان نماد صنعت ایران نام گذاری شد و کلنگ احداث این نامگذاری نیز به صورت نمادین و بر اساس آیین کشور افغانستان زده شد.
در این مراسم سرکنسول جمهوری اسلامي ایران در شهر هرات با تاکید بر مراودات اقتصادی ایران و افغانستان گفت: تراکتورسازی و نمایندگی آن در هرات نمادی از ظرفیت های همکاری ایران و افغانستان است.
“محمد صدیقی فر” افزود: ایران بعد از انقلاب و ۴۵ سال گذشته تحت شدیدترین تحریم ها قرار داشت اما توانسته روی پای خود بایستند و تراکتورسازی نیز یکی از این توانمندی های بزرگ است.
در این مراسم همچنین، مقامات ارشد افغانستان نیز بر توسعه مراودات بین دو کشور تاکید کرده و وجود تراکتورهای ایرانی در مزارع افغانستان را در رفع کمبودها و موانع بخش کشاورزی این کشور غیر قابل انکار عنوان کردند.
مسئولان این کشور بر ظرفیتهای ایجاد شده به تبع تراکتورسازی ایران – تبریز در جای جای افغانستان اذعان داشته و تاکید کردند طی سالهای گذشته کمبودها و مشکلات زیادی در کشاورزی افغانستان وجود داشت که امروز با ظرفیت های ایجاد شده توسط ایران و حضور تراکتورهای تبریز در مزارع افغانستان شاهد حل این مشکلات و رونق کشاورزی افغانستان هستیم.
همزمان با این مراسم، نمایشگاه دائمی تراکتورهای ایران در شهر هرات افتتاح شده و از ۸۰ نفر از کشاورزان و دهقانان افغانی که با استفاده از تراکتورهای تولیدی ایران، توسعه کشاورزی خود را محقق کرده بودند قدردانی به عمل آمد.
گفتنی است در این مراسم از مقامات ایرانی سركنسولگری ايران در هرات و مدیران ارشد تراکتورسازی ایران و از طرف افغانستانی نیز تعداد بسیاری از مقامات ارشد این کشور همچون سخنگوي وزارت داخله، معين جوانان، اطلاعات، فرهنگ، رئيس نمايندگی وزارت ارتباط خارجه درحوزه غرب افغانستان، معاون مقام ولايت هرات، شاروال شهر هرات، رئيس دفتر والي هرات، رئيس صنعت و تجارت هرات، رئيس اطلاعات فرهنگ هرات، معاون اتاق تجارت هرات، مسؤلان رياست زراعت و گمرک هرات، رياست عدليه وحقوق هرات، معاون رياست اقتصاد هرات و غیره حضور داشتند که حکایت از اهمیت تبادلات تراکتورهای تولید ایران با این کشور دارد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.