مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

شهروندان تبریزی الگوی مصرف برق را رعایت کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به رشد بی‌سابقه‌ی مصرف برق در استان طی روزهای اخیر، گفت: شهروندان تبریز الگوی مصرف برق را به ویژه در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف رعایت کنند تا برق پایداری در شبکه برقرار باشد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، اکبر فرج نیا چهارشنبه شب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: باتوجه به تدوام شرایط گرمایی طی روز گذشته در استان شاهد رشد بی‌سابقه مصرف انرژی برق در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته بودیم.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از رشد ۱۵ درصدی مصرف انرژی برق در استان مربوط به سیستم‌های سرمایشی و کولرهای گازی است.

وی افزود: متاسفانه طی ۱۰ روز گذشته آب ذخیره شده‌ در سدهای استان به طور شدیدی کاهش یافته و موجب شده است تا بخش قابل توجهی از تولیدات برق نیروگاه‌های آبی از چرخه‌ی تولید خارج شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز بیان کرد: لذا برای پیشگیری از خاموشی‌های سراسری و حفظ پایداری شبکه‌های برق از روز شنبه‌ی هفته‌ی جاری یک سری خاموشی‌هایی برای شبکه‌های عمومی و خانگی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای اینکه تبعات قطعی برق به حداقل‌ترین میزان خود برسد، و شهروندان از زمان خاموشی برق مطلع شوند، علاوه بر اینکه جدول کامل برنامه‌ی زمانی خاموشی برق در سایت شرکت برق توزیع منطقه قرار داده‌ایم همچنین زمان خاموشی نیز به تلفن همراه شهروندان به صورت پیامکی ارسال می‌شود.

فرج نیا افزود: مشترکان خانگی با راهکارهای ساده‌ای مانند قرار دادن دمای کولر روی ۲۴ یا ۲۵ درجه، خاموش کردن لامپ اضافه و استفاده از دستگاه‌های برقی پرمصرف علاوه بر کاهش مصرف برق می توانند هزینه برق خود را نیز مدیریت کنند.

وی عنوان کرد: ساعت اوج مصرف از ساعت ۱۳ شروع شده و تا ساعت ۱۹ عصر ادامه داشته و دومین ساعات اوج مصرف برق نیز از ساعت ۱۹ عصر تا ۲۳ شب است.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.