عصر شنبه‌های بخارا

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی:
پنجاه و نهمین نشست عصر شنبه‌های مجلۀ بخارا اختصاص داشت به شاعر بزرگ و نامور لبنان، جبران خلیل جبران.
عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ این نشست به مناسبت انتشار ترجمۀ مجموعۀ کامل جبران خلیل جبران توسط جعفر نوع‌خواه که نشر اختران در چهار مجلد آن را منتشر کرده است، برگزار گردید.

جبران خلیل جبران نقاش، شاعر، مقاله‌نویس و فیلسوف لبنانی بود. سرنوشت او که در روستایی دورافتاده در جبل لبنان متولد شده بود، این بود که بیشتر عمر خود را دور از سرزمین مادری‌اش بگذراند. با وجود این، همیشه شهروند لبنان باقی ماند و همواره دغدغۀ وطن خود را داشت. علی‌رغم اینکه از جبران آثار بسیاری باقی مانده است، شهرت او بیشتر به‌خاطر کتاب پیامبر است که برای اولین بار در سال ۱۹۲۳ در آمریکا منتشر شد و از آن زمان، به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تمام دوران‌ها تبدیل شده و به بیش از ۱۰۰ زبان ترجمه شد.

در این نشست مجلۀ بخارا که با همکاری باغ‌موزۀ نگارستان و نشر اختران برگزار شد آقایان قدمعلی سرامی، جعفر نوع‌خواه، زروان روح‌بخشان، محسن باکفی‌آزاد و علی دهباشی به بررسی وجوه مختلف زندگی و نویسندگی جبران خلیل جبران و ترجمۀ اخیری که از آثار او شده است می‌پردازند. این نشست در ساعت ۵ بعد از ظهر شنبه دهم شهریورماه در باغ‌موزۀ نگارستان در میدان بهارستان برگزار گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.