نگاهی به انتشار گزارش عملکرد استانداری آذربایجان شرقی در دولت گذشته

عصرآزادی آنلاین/ محمد فرج پور باسمنجی
عضو شورای مدیران استانداری دوره اصلاحات
●لطفا فهرست ۱۲هزار پروژه افتتاحی دولت رئیسی در آذربابجان شرقی را منتشر کنید.
●احیا و راه اندازی ۷۰۲ واحد صنعتی در آذربابجان شرقی را اثبات کنید.
■ آیا واقعا ۱۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در دولت  گذشته در آذربایجان شرقی دردست احداث بودند.
■  برخوردار نشان دادن آذربایجان شرقی’ عواقبی چون کم توجهی دولت جدید در اختصاص اعتبارات ملی را بدنبال دارد.
●●●●●●●●●●●●●●●
عجب روزگاری شده است برخی در این کشور برای پیشبرد اهداف سیاسی و جناحی و کارا نشان دادن’و خوشایند منسوبان و منصوبان و وامداران خود دست به هر نوع ترفند و شگرد روی می آورند و دست  برخی ها را در این موضوع از پشت می بنددند.
در سطح ملی ۳ سال پیش به مردم قول ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را سر دادند که در آخر هم چند درصد ناچیز آن را نتوانستند بسازند.
شعار کنترل نقدینگی را دادند در ۳ سال آخر دولت گذشته  بانک مرکزی اعلام کرد که فقط در دولت رییسی ۱۱۲ درصد حجم پول زیاد شده و ماشین های دیجیتال پول پاشي به طور شبانه روزی ‘ نقدینگی دست مردم را در دولت گذشته ۱۱۲ درصد افرایش و از زمان خشایار شاه تا پایان دولت روحانی پول دست مردم را بیش از ۲ برابر کرده اند.
تورم تک رقمی را قول دادند تورم به عدد بزرگ دو رقمی ۳۰ تا ۴۰ درصد رسید.
در استان ها نیز از این وعده و وعیدهایی که با عقل و منطق و وسع تدبیر هیچ سنخیتی نداشت سخن زیادی گفتند.مثلا نماینده جوان ژاپن دیده وتجربه نیاموخته به مردم گفت :که تا ۴ سال آینده  آب دریاچه ارومیه را به حدی میرساند که مردم شنا کنند و کشتیرانی راه بیافتد….
مصاحبه اختصاصی سرپرست محترم استانداری آذربایجان شرقی که تا دیروز در ستاد انتخابات زیر نظرشان پزشکیان را رد صلاحیت می کردند و امروز ثناگوی مسعود پزشکیان که با اعتماد عمومی از کسوت نمایندگی پارلمانی شایسته یک شهر به نمایندگی اجرایی کل یک ملت ارتقای جایگاه یافته است، شده اند و از دولت وفاق ملی وی به بزرگی یاد می کنند تا شاید به زعم خودشان از قافله عقب نمانند.
ایشان در این مصاحبه  که به صورت اختصاصی با خبرگزاری مهر انجام داده گفته است که ۱۲ هزار پروژه نیمه تمام که از دولت‌های قبلی در استان مانده بود در دولت رئیسی در آذربایجان شرقی احداث و تکمیل و افتتاح شده است.
در حالیکه ۲ درصد طرح  قطار سریع السیر تهران_ تبریز در زمان دولت گذشته انجام شد کل این پروژه به حساب این دولت  گذاشته شده است و یا ایشان از احیای و راه اندازی ۷۰۲ واحد صنعتی’خدماتی و کشاورزی در استان سخن گفته اند و حتی  پا را از این هم فراتر گذاشته و ادعا کرده است که بزرگراه ها و آزاد راهها و شریانهای اصلی زیادی در استان افتتاح شده اند (که مردم ما از آنها بی اطلاعند.)
این ادعاها با واقعیات و آمارهای رسمی به هیچ وجه امکان ‘تطابق ندارد.
ایشان همچنین ادعا کرده که ۱۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی در دست احداث و اجرا است و استان مقام دوم کشوری را در حوزه صنعت دارد…. با این غلو و از کاه کوه ساختن ها دیگر از این پس مرکز نشینان
برای آذربایجان شرقی تره خرد نمی کنند و اعتبار نه چندان دندان گیر گذشته را هم بهانه می کنند و از این پس هم نمی دهند و می گویند استان شما استانی برخوردار است‌.
کاش شورای اطلاع رسانی استانداری را بی دلیل تعطیل نمی کردید. طوری که مدیر  استانی یکی از خبرگزاری دولتی در نشست کمیته نخبگان روابط عمومی در دانشگاه تبریز از این اقدام غیرکارشناسی شما به حق انتقاد و  گله کرده است.
به نظر می رسد آشفتگی اطلاع رسانی و سیاه نمایی های عملکرد ادارات و سازمان های دولتی و استانداری’ بخشی  از بی بهره شدن شما از  مشاوره با کارشناسان  این شورا و خبره علوم ارتباطات و از روابط عمومی خنثی نشأت می گیرد.
باید گفت : جایگاه ها ابدی نیست و بالاخره روزی باید آن را ترک کرد ولی آمارهای نادرست در تاریخ استانداری آذربایجان شرقی برای قضاوت  در تاریخ می ماند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.