مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تاکید کرد؛

طرح شهید عجمیان گامی نوین در صنعتی سازی مدارس آذربایجان شرقی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی طرح شهید عجمیان بر اهمیت تسریع در انجام امور محوله به نواحی و مناطق آموزشی استان تاکید نمود.
فرهاد فرهودی افزود: سالانه ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان هزینه تعمیرات مدارس این استان برآورد می‌شود اما اعتبار ابلاغی برای نوسازی مدارس همه ساله بین ۶ الی ۸ میلیارد تومان بوده و این اعتبار، پاسخگوی نیاز استان نیست و طرح شهید عجمیان فرصت مناسبی برای نظام تعلیم و تربیت استان است.
وی اشاره به اهمیت تعمیرات سرویس های بهداشتی ذیل طرح شهید عجمیان اضافه کرد: خوشبختانه امسال در کنار تعمیرات ادامه‌ دار سرویس‌های بهداشتی مدارس، سرویس‌ های بهداشتی‌ پیش ساخته نوین طراحی شده توسط اداره کل نوسازی مدارس استان به مدارس مناطق محروم ارسال و نصب گردیده‌اند که خود، گامی نوین در پیشروی به سوی صنعتی سازی است.
فرهودی خاطرنشان کرد: باید طوری برنامه‌ ریزی کنیم که در حوزه هزینه کرد طرح شهید عجمیان دچار مشکل نشویم و از تمام مناطق و نواحی آموزشی آذربایجان شرقی نیز خواهشمندیم در اسرع وقت و هر چه سریعتر، امور محوله را انجام داده و گزارشات را به اداره کل نوسازی مدارس استان ارائه نمایند.

◾️منابع مالی طرح شهید عجمیان اعتبار کمکی برای بهسازی و شاداب سازی مدارس است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان استان گفت: لازم است جزئیات اقدامات انجام شده به شکل موردی از طرف مناطق گزارش گردد تا کیفیت اقدامات مورد سنجش قرار گیرد کمااینکه جدیت ویژه‌ای در شناسایی مدارس نیازمند توجه وجود داشته باشد‌.
مسعود سعادتی با بیان اینکه مدیران مدارس باید اقدامات لازم برای اول مهر ماه ۱۴۰۳ را با استفاده از ظرفیت‌های موجود انجام دهند افزود: منابع مالی طرح شهید عجمیان جهت تعریف پروژه نیست بلکه اعتبار کمکی برای بهسازی و شاداب سازی مدارس بوده و لازم است در کنار کمک‌ های مادی و غیر مادی مردمی، از این اعتبار به نحو احسن استفاده شود.
وی یادآور شد: مدیر مدرسه، طبق تاکیدات سند تحول بنیادین باید بتواند از فرصت‌های موجود در بین اولیا و محله اقداماتی را پیش بینی و انجام دهد که این موضوع در ارزیابی‌ های مدارس در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد سنجش قرار می‌گیرد‌.
سعادتی تاکید کرد: مدارسی که اقدامات مناسب در مناطق هدف انجام داده و گزارش آن را به موقع جهت کیفیت سنجی به اداره کل ارسال کرده باشند در بخش دوم اعتبارات طرح شهید عجمیان در اولویت قرار خواهند گرفت.
شایان ذکر است همزمان با سراسر کشور، نهضت ملی بهسازی و شاداب‌ سازی مدارس مناطق کم برخوردار موسوم به طرح شهید سید روح اله عجمیان در آذربایجان شرقی نیز در حال انجام است که یک طرح خلاقانه بوده و در آن از ظرفیت های آموزشی مدارس استفاده شده و نمونه ای از کار جهادی و تربیتی محسوب می شود که نه تنها یک کار عمرانی، بلکه اقدام تربیتی بوده و با مشارکت دانش آموزان، گروه های جهادی و ظرفیت های مردمی انجام می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.