یادداشت / استقبال مدیران از دوره تخصصی بازاریابی و فروش در مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز

عصرآزادی آنلاین / محمدفرج پور باسمنجی
معلم ارتباطات و تبلیغات دانشگاه‌های تبریز
●●●●●●●●●●●●●●●
مهارت های بازاریابی و فروش امروز در هزاره سوم فوت و فن های خاصی دارد و کسی که می‌خواهد تولیدات و یاخدمات خود را در بازار مصرف سرپا نگهدارد نیازمند تبلیغات، بازاریابی و فروش به صورت علمی و حرفه ای بوده و به گفته کارشناسان و متخصصان این امر نیازمند عرضه محصول یا خدمات مطابق با کیفیت و استانداردهای موجود هم  توام باشد.
علاوه بر آن تولید کیفی، مطابق با نیاز، میل و ذائقه مشتری نیز مد نظر متولیان و خدمات پس از فروش همواره و همیشه پررنگ ارائه گردد.
اقتصاد مقوله بسیار پیچیده ای است و کسانی که در بازار و فروش و تبلیغات فعال هستند باید  با مفاهیم اولیه امور اقتصادی و مالی و ترفندهای بازاریابی بیشتر آشنا باشند و دوره های عمومی و تخصصی لازم  کسب و کار ها را با جدیت یاد بگیرند که چگونه محصول،کالا یا خدمات خود را بهینه و کیفی به مشتریان هدف عرضه کنند و ضمن حفظ بازار و پاسخگویی به نیازهای جدید مشتریان با ابتکار و خلاقیت گستره  نفوذخود را نیز وسعت بخشند برای چنین دوره های تخصصی و فراگیری مهارت‌ها _دوستان عزیزم در دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز که دهه گذشته هم دوره بودیم کارگاه تخصصی  مهارت های بازاریابی و فروش را  با همکاری انجمن مدیران صنایع استان اجرا کردند که توفیق حضور در آن را داشتیم و چقدر آقایان دکتر شهرام ابراهیمی و فرشید مهردادی در ۴ ساعت متوالی این موضوعات را ماهرانه و با زبان علمی و مثال های ملموس بیان کردند که با استقبال جمع کثیری از مدیران فروش واحدهای تولیدی،صنعتی و خدماتی استان آذربایجان شرقی مواجه شد.
برای ماندن در بازار و رونق تولید و فروش محصولات و خدمات باید کارگاه های تخصصی در زمینه های مربوطه اجرا  تا با آخربن متدها و شیوه های بازاریابی و فروش و تبلیغات بیشتر و بهتر آشناباشیم و گرنه بازارهای مصرف را باید به شرکت ها و واحدهای تولیدی و خدماتی رقیب تحول دهیم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.