یک تولیدکننده باقلوای شیرعسلی مطرح کرد؛

تبریز، مبتکر باقلواهای شیرعسلی در ایران

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: باقلوا از جمله معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای تبریز است که از آن به‌ عنوان یکی از سوغاتی‌های این شهر اولین‌ها یاد می‌شود؛ یک دسر محبوب که با ترکیبی از پسته، مغزبادام و شیر تهیه می‌شود و بخشی از فرهنگ و هویت غذایی منطقه آذربایجان قلمداد می‌شود.
این شیرینی سنتی با ریشه ‌های تاریخی عمیق در شهر تبریز، امروزه به یکی از نمادهای اصیل تبدیل شده است که علاوه بر اینکه فروش آن، نقش بسزایی در اقتصاد شهر و استان دارد تامین‌کننده بخشی از درآمد قنادان و فروشندگان باقلوا بوده و باقلوا شیرعسلی شیرین‌منش به عنوان قدیمی‌ترین مدل‌ باقلوای شیرعسلی در ایران، همواره مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.
در حقیقت، باقلوا یکی از دسرهای محبوب مردم ایران و جهان است که از شهر تبریز به عنوان مرکز تولید و توزیع آن شناخته می‌شود که نوع خاص شیرعسلی آن از سال‌ها در تبریز ابداع شده و مزه‌ای از مهارت و دقت قنادان تبریزی را بیان می‌کند.
مدیرعامل مجموعه باقلوا شیرونه تبریز از فعالیت این برند با نام شیرین‌منش از سال ۱۳۳۵ مطابق با ۱۹۵۶ میلادی در حوزه قنادی سخن به میان آورد که از سال ۱۳۷۵ شمسی با تغییر نام و به شکل جداگانه و تخصصی با عنوان باقلوا – حلوا شیرونه به فعالیت خود ادامه داده است.
“بهنام برقی” افزود: با استفاده از دستگاه‌های مدرن با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و با تلفیق صنعت با سنت، توانسته‌ایم با دو خط تولید جداگانه در زمینه باقلوا و حلوا، در کنار نیروهای متخصص و اساتید ذی‌تجربه داخلی، در مدت کمتر از یک دهه به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کرده و نام تبریز را به عنوان بزرگترین قطب‌ صنعت باقلوا و حلواپزی کشور به جهان معرفی نماییم.
وی با اشاره به اینکه اخیراً بازار عرضه باقلواهای ویژه‌ای تحت عنوان “سوت‌لاوا” از سوی برخی از تولیدکنندگان باقلوا گرم شده است اضافه کرد: اما شیرونه اولین بار از حدود ۳۰ سال پیش تاکنون توانست باقلوای شیرعسلی خود را با فرمول انحصاری و ماندگاری بالا تولید کند که رهاورد مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به شهر اولین‌هاست.
برقی با اعلام این‌که ما، شیرونه را به عنوان برترین برند صنعت گردشگری، سوغات و صنایع دستی با رویکرد و رضایت مندی مشتری و همچنین برترین طعم و مزه در کنفرانس بین المللی با حضور داوران فرانسه‌ای، ترکیه‌ای و ایرانی به دست آورده‌ایم تاکید کرد: پیش از این در سال ۲۰۱۸ میلادی؛ شیرونه عنوان برتر مدیریت در زمینه اختصاصی و کارآفرینی در مجمع جهانی مدیران برتر مالزی – کوالالامپور را از آن خود کرد.
با این اوصاف و با گسترش روز افزون تجارت الکترونیک، باقلوای تبریز نیز طی سال ‌های اخیر جای خود را در بازارهای جهانی باز کرده است به طوری که این محصول به عنوان یک شیرینی لوکس و منحصربفرد از سوی گردشگران خارجی مورد توجه قرار می‌گیرد.
شایان ذکر است باقلوا شیرونه تبریز دارای ساختار بافتی منحصر به فردی است که آن را از سایر دسرها متمایز کرده و هنگام مصرف، لذت بخشی را برای تمام حواس فراهم می‌کند و باعث می‌شود مصرف‌کننده لذت بیشتری از این دسر برده و تجربه‌ای فراموش نشدنی از تبریز داشته باشد.
ارسال یک پاسخ