دبیر اجرایی خانه کارگر استان در همایش تجلیل از نخبگان، کارآفرینان و کارگران نمونه آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

دولت و مجلس به فکر رنگین شدن سفره کارگران و بازنشستگان باشند

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: سومین همایش تجلیل از نخبگان، کارآفرینان و کارگران نمونه آذربایجان شرقی با حضور علیرضا نوین منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دوازدهم، شهرام دبیری رییس شورای عالی استانها، روسا و اعضای هیأت مدیره تشکل های کارگری استان، فعالان جامعه کارگری و بازنشستگی استان در سالن اجتماعات بیمارستان بین المللی تبریز برگزار شد.
ارج نهادن به کارگران گامی در جهت تحقق شعار سال جدید است
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در سخنانی برگزاری چنین همایش ها را جهت پوپایی جامعه کار و تولید مفید و ضروری دانست و گفت: ارج نهادن به تولیدکنندگان و کارگران و ایجاد انگیزه به آنها، گامی در جهت تحقق شعار سال جدید است.
“کریم صادق زاده تبریزی” با اشاره به مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی افزود: انتظار داریم دولت سیزدهم به سهم خود در جهت رفاه و آسایش این قشر و همچنین رونق اقتصادی واحدهای تولیدی گام های مثبتی برداشته و با فعالیت دوره دوازدهم، شاهد تحولات خوبی در حوزه جامعه کارگری، بازنشستگی و کارآفرینی باشیم.
وی با بیان اینکه اکنون کارزار انتخاباتی به اتمام رسیده و فصل خدمت با برنامه های جدید و تحقق خواسته های به حق مردم به ویژه قشر فرهیخته کارگر و بازنشسته فرا رسیده است ادامه داد: در کلانشهر تبریز ۵۲۰ هزار کارگر بیمه شده و ۱۶۵ هزار بازنشسته و مستمری بگیر داریم که این قشر در تبریز با حمایت از داوطلبین دوره دوازدهم در مرحله اول و دوم توانست شاهد حضور نمایندگان حامی این قشر در مجلس باشد که در دوران انتخابات در میثاق نامه ۲۰ بندی که به امضای آنان رساندیم پیگیری مشکلات خود را از نمایندگان منتخب خواسته ایم.
صادق زاده، خواستار حضور فعال نمایندگان منتخب آذربایجان شرقی در فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی مجلس شد و اضافه کرد: مسایل زیادی در خصوص کارگران بر جای مانده که یکی از مهم ترین آن در سخنان گهربار رهبر انقلاب در دیدار امسال با هزاران کارگر مطرح شده است که اشاره داشتند اگر حال کارگر خوب باشد حال جامعه و بیش از نیمی از مردم است که باید سرلوحه امور قرار گیرد و نگذارنند فرمایشات معظم له بر زمین بماند و فصل الخطاب باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با اشاره به مفاد ۲۰ گانه میثاق با نمایندگان منتخب جامعه کارگری و بازنشستگی تاکید کرد: پیگیری حذف افزایش سن بازنشستگی برای کارگران شاغل، اجرای ماده ۹۶ قانون تامین  اجتماعی و تحقق صحیح مفاد برنامه هفتم توسعه از اولویت های مفاد این میثاق نامه است که باید مورد توجه مجلسیان قرار گیرد.

صادق زاده تبریزی با یادآوری حمایت و تلاش کارفرمایان صدیق جامعه کار و تولید یادآور شد: در شرایط اقتصاد کنونی بایستی ممنون برخی از کارفرمایان محترمی بود که در راستای تقویت معیشت کارگران کرامت انسانی آنها را حفظ می کنند و در واقع، جور دولت را می کشند.
وی در پایان اظهارات خود بیان کرد: اگر امروزه شاهد کاهش تنش کارگری در سطح آذربایجان شرقی نسبت به سایر استانها هستیم در وهله اول مدیون کارفرمایان بنام و کارگردوست است که با اجرای صحیح طبقه بندی مشاغل و نیز اعمال افزایش بیش از مصوبه شورای عالی کار به فکر رنگین کردن سفره کارگران هستند که خدا قوت به این عزیزان می گوییم و باید مورد تجلیل جامعه کارگری قرار گیرند.
در برابر میثاق نامه ای که با جامعه کارگری بسته ایم متعهدیم
در بخش دیگری از این همایش، منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دوازدهم و کاندیدای جمعی از جامعه کارگری، بازنشستگی و اتحادیه پیشکسوتان کارگری آذربایجان شرقی  به سخنرانی پرداخت و گفت: میثاق نامه خود با جامعه کارگری و بازنشستگی را که در ایام انتخابات با این قشر بسته ایم به مثابه چک سفیدی از سوی خود می دانم که کاملاً در برابر آن میثاق نامه متعهدم.
“علیرضا نوین” با بیان اینکه معتقد است مفاد این میثاق نامه کاملاً برآمده از مشکلات و اولویت های قشر کارگری است افزود: باید با سایر نمایندگان تبریز به صورت متفق القول از حقوق کارگران دفاع نماییم زیرا قطعاً هر نماینده ای که در این راستا گام بردارد رضایت خدا را نصیب خود نموده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد بخش صنعتی تبریز و حومه آن در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و این خود نوید بخش است اضافه کرد: تلاش مضاعف در فراکسیون کارگری از اولویت های من خواهد بود که قطعاً به واسطه چند سال فعالیت در مجموعه شهرداری تبریز از مشکلات کارگران بی اطلاع نیستم لذا یقیناً برای ارتقای حقوق کارگران از جمله موضوع افزایش سن بازنشستگی حرف های زیادی داریم که در مناظرات تلویزیونی دوران انتخابات هم آن را مطرح کردیم.
شایان ذکر است در ادامه این همایش، از ۶۰ نفر از کارگران، کارآفرینان، نخبگان ، مدیران کل نمونه و فعالان عرصه رسانه ای کارگری و مسئولان تشکیلات کارگری و روسای روابط عمومی مجموعه های مرتبط تجلیل به عمل آمد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.