رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران انتقاد کرد؛

سیاسی کردن تعطیلی شنبه ها به صلاح نیست

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران معتقد است “تعطیلی روز شنبه” موضوعی است که با رفاه اقتصادی و آسایش مردم در ارتباط است و باید از سیاسی کردن این موضوع پرهیز شود.
فرج‌ الله معماری افزود: تصمیم مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها به‌ جای پنج‌ شنبه‌ها بخشی از نگرانی فعالان اقتصادی درباره مشکلات انجام عملیات بانکی و حضور در بازار جهانی را برطرف می‌کند.
وی ادامه داد: تعطیلات پایان هفته برای کسب‌ و کارها مشکل‌ ساز است و تصمیم‌گیری برای سازمان‌ دهی این تعطیلات اقدام بسیار درستی است لذا تعطیلی روز شنبه صرفاً برای حضور بیشتر و بهتر در بازارهای جهانی و توسعه تجارت مطرح بوده و هیچ دلیل دیگری ندارد.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اضافه کرد: در ایام هفته، تعطیلات ایران و تعطیلات جهان به‌ گونه‌ای نباشد که بخشی از بنگاه‌های اقتصادی ایران از مدار تجارت به‌ موقع خارج شوند لذا به تعطیلی روز شنبه نباید نگاهی سیاسی داشت یا اینکه با وجهه شرعی این موضوع را تحلیل کرد.
معماری تاکید کرد: همان‌ طور که برخی از علما هم تأکید کرده‌ اند تعطیلی روز شنبه را باید از بُعد اجتماعی تبیین کرد، به این معنی که چگونه می‌ توانیم حضور ایران و بنگاه‌ های اقتصادی کشور را در بازارهای جهانی توسعه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر تعطیلات ایران با تعطیلی جهان منطبق باشد، زمان ارتباطات تجاری ایران با شرکای خارجی‌ اش بیشتر می‌شود لذا اینکه بخواهیم خود، زمان ارتباط بنگاه‌ های اقتصادی را با دنیا کمتر کنیم، آسیب‌ رسان است.
معماری یادآور شد: تعطیلی روز شنبه موضوعی است که با رفاه اقتصادی و آسایش مردم در ارتباط است و نباید این موضوع را به شیوه‌های دیگر تحلیل کرد و باید به طور حتم از سیاسی کردن تعطیلی شنبه‌ها خودداری شود.
وی بیان کرد: مبنای واقعی تعطیلی روزهای شنبه اقتصادی است نه سیاسی یا وجهه دیگر، بنابراین انتظار فعالان اقتصادی از سیاستگذاران این است که فرصت و زمان بیشتری برای فعالیت اقتصادی آنها فراهم شود تا نتیجه مستقیم تجارت خارجی، در رفاه عمومی ظاهر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.