مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با حضور در منطقه آزاد ارس عنوان کرد؛

اکثر پروژه های مشترک ارس در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهند رسید

فرهاد فرهودی از تحویل ۲۲ کلاس درس تا پایان سال در شهرستان جلفا خبر داد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از تحویل ۲۲ کلاس درس تا پایان سال ۱۴۰۳ در شهرستان جلفا خبر داد.
فرهاد فرهودی در طی سفر یک روزه خود به شهرستان جلفا و بازدید از پروژه های در حال اجرا با مشارکت سازمان منطقه آزاد تجاری ارس گفت: سیاست دولت در طی دو سال اخیر، عدم شروع پروژه جدید و تکمیل پروژه های نیمه تمام قبلی است چرا که در سال ۱۴۰۱، حدود ۵۱۲ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود داشت که با استراتژی هایی از جمله جذب منابع خیری، ماموریت ما ساماندهی و تکمیل این پروژه ها بود که تا پایان سال ۱۴۰۲، حدود ۲۷۰ پروژه از ۵۱۲ پروژه راکد ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده و از ۲۴۰ پروژه باقی مانده، ۱۵۱ پروژه در دست اجرا می باشند که خود رکورد بزرگی در راستای ساماندهی پروژه های نیمه تمام خیرانه است.
وی افزود: امروزه استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد ارس در شهرستان های جلفا و خداآفرین، جزو موضوعات قابل اهمیت و مهم است که ما نیز با عقد تفاهم نامه های متعدد، همکاری های فی ما بین را شروع کرده و پروژه هایی نیز که ماحصل این همکاری هستند اکثرا در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهند رسید.
فرهودی با اشاره به پروژه های افتتاح شده در سال ۱۴۰۳ در منطقه جلفا اضافه کرد: در سال جاری پروژه های متعددی از جمله مدرسه ۱۲ کلاسه باهنر، مدرسه ۶ کلاسه روستای شاهمار و مدرسه ۴ کلاسه روستای سیلگرد به بهره برداری خواهند رسید و سعی خواهیم کرد تا مدرسه ۹ کلاسه شجاع را نیز تا مهر ماه ۱۴۰۴ مورد افتتاح قرار دهیم.
وی با اشاره به اهمیت موضوع مولد سازی در املاک آموزش و پرورش تاکید کرد: امروزه مولدسازی از مهمترین موضوعات حال حاضر در مجموعه آموزش و پرورش است که به نفع آذربایجان شرقی و شهرستان هاست چرا که می توان با مولدسازی املاک مازاد و بلااستفاده که حتی سالیان سال مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، مشکل اساسی را در فضاهای آموزشی استان به صفر رساند.
گزارش عصرآزادی می افزاید در ادامه این بازدیدها، معاون فرهنگی، گردشگری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد تجاری ارس نیز گفت: اکنون ایجاد زیرساخت های فرهنگی و آموزشی و انجام کارهای ماندگار در این حوزه از جمله مهمترین اولویت های سازمان منطقه آزاد ارس بوده و خواهد بود چرا که هدف ما تحصیل دانش آموزان در فضایی استاندارد و دلنشین است.
محمدزاده افزود: امیدواریم بتوانیم در کنار یکدیگر روزهای خوبی را در بحث فضاهای آموزشی برای آینده سازان این شهرستان رقم بزنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.